Ferrari'nin Evindeki İkinci Yarışta Kazanan Bir Kez Daha Verstappen!

 

Formula 1'de sezonun on altıncı yarışı İtalya'nın efsane pisti hız tapınağı Monza'da yapıldı.İmola'nın ardından bu sezon İtalya'daki ikinci yarış olan Monza'da yıllardır olduğu üzere bir kez daha Ferrari'den büyük bir beklenti vardı.İtalyan takımı yeni araç kaplaması ve yeni tulumlarla geldiği pistte sezonun geri kalanına göre bir değişiklik yapıp işleri düzeltmenin peşindeydi.Red Bull'un düzlük hızı farkı nedeniyle üstün olması beklenen yarışta grid cezalarıyla da beraber beklentilerin aksine daha yakın bir mücadele izledik.Gelin bu hafta sonunda neler yaşandığına hep birlikte bir göz atalım.

Antrenman Seansları

FP1

İlk seansta gridde yeni yüzleri gördük.Antonio Giovinazzi ve Nyck de Vries,Mick Schumacher ve Sebastian Vettel'in koltuğuna oturarak bu seansı geçirdiler.Seans içinde bir kaza yaşanmazken Alpha Tauri pilotları ve Sergio Perez,araçlarındaki çeşitli sorunlar nedeniyle vakitlerinin bir kısmını garajda geçirmek zorunda kaldılar.Ayrıca Carlos Sainz da yeni taban kıyaslaması için aracın tabanı değiştirilirken garajda belirli bir süre geçirmek zorunda kaldı.Sorunsuz geçen ilk seansın ardından zirvede Ferrari pilotları vardı.Charles Leclerc,takım arkadaşı Carlos Sainz'ın 0.077 saniye önünde ilk sırayı almayı başardı.Ferrari pilotlarının ardından Mercedes pilotları üçüncü ve dördüncü olurken en hızlı turunda trafikte kalan Max Verstappen beşinci oldu.Alpine pilotları Verstappen'in arkasından altıncı ve yedinci olurken ilk onu Tsunoda,Bottas ve Ricciardo tamamladı.Perez,DRS sorunlarıyla uğraştığı seansı on dördüncü tamamlarken Lando Norris de uzun sürüşlere odaklandığı seansı on altıncı tamamladı.

FP2

İkinci seansta pilotlar nispeten daha uzun bölümler atarken seansın sonuna doğru tek tur denemelerinin de yapıldığını gördük.Seansın içinde ciddi bir kaza yaşanmazken ilk seansta koltuğunu Antonio Giovinazzi'ye bırakan Mick Schumacher,güç kaybederek durmak zorunda kaldı ve kırmızı bayraklar sallanmaya başladı.Kırmızı bayrak bölümünün ardından pilotlar zaman turlarını kaydettiler ve klasman belli oldu.Zirvede bu kez Carlos Sainz vardı.İlk seanstaki vakit kaybının ardından bu seansı lider kapatan Sainz,Verstappen'in 0.143 saniye önünde ilk sırayı aldı.Leclerc ise 0.193 saniye geride üçüncü sırada kaldı.Lando Norris güçlü bir turla dördüncü sırayı alırken ilk seansın ardından araçtan memnun olmayan Mercedesler beşinci ve yedinci sırayı aldılar.Bu iki pilotu Perez ayırırken Alpineler sekizinci ve dokuzuncu sırayı aldılar.İlk onu ise burada güçlü olması beklenen Williams'la Alexander Albon tamamladı.

FP3

Sıralama turlarından önceki son seansta üzücü bir haber aldık.Williams,Alexander Albon'un apandisit tedavisi için hastaneye kaldırıldığını ve hafta sonunun geri kalanında Nyck De Vries'in onun yerini alacağını açıkladı.Birinci antrenman seansında Aston Martin'le piste çıkan Hollandalı pilot,böylelikle bu hafta sonunda ikinci farklı araca oturmuş oldu ve kariyerinin ilk yarışına çıkma fırsatını yakaladı.Olaysız geçen seansın ardından Max Verstappen,sıralama turları öncesi liderliği rahat bir şekilde aldı.Şampiyona lideri,en yakın rakibi Leclerc'in 0.347 saniye önünde ilk sırayı almayı başardı.Kötü bir cuma gününün ardından bu seansı iyi geçiren Perez üçüncü sırayı alırken Sainz ise dördüncü sırada kaldı.Fernando Alonso,Lando Norris'in önünde beşinci sırayı alırken Mercedesler bir kez daha umduğunu bulamayarak yedinci ve onuncu sırayı aldı.Bu ikiliyi ayırıp ilk onu tamamlayanlar ise Tsunoda ve Ocon oldu.

Sıralama Turları

Q1

Sıralam turlarının ilk bölümü sakin geçerken zirvede Max Verstappen yer aldı.Ferrari pilotları onun arkasında yer alırken Perez ise dördüncü sıradaydı.Birçok pilot sürpriz yaşamadan Q2'ye kalırken Formula 1'de ilk kez sıralama turlarına çıkan Nyck De Vries,takım arkadaşı Latifi'nin sadece 0.020 saniye önünde son sırada Q2'ye kalmayı başardı.Latifi'yle birlikte elenen isimler ise Aston Martin ve Haas pilotları oldu.Kariyerinin ilk yarışını kazandığı pistteki son sıralama turlarında Q2'ye kalamayan Sebastian Vettel,telsizden üzüntüsünü belirtirken Haas pilotlarının en ufak bir etki yapamaması da onlar için hayal kırıklığı oldu.

Q2

İkinci bölümde Monza'nın klasik hava koridoru denemeleri başlarken Ferrari ve Mercedes pilotları ilk denemelerinde bunu kullanan takımlar oldular.Buna rağmen Charles Leclerc,ilk turunda hata yaparak zaman kaydedemezken ikinci hakkında rahat bir şekilde ikinciliği aldı.Birinci sırada ise takım arkadaşı Carlos Sainz vardı.Red Bulllar onların arkasına dizilirken Red Bullların arkasında ise Mercedes pilotları vardı.Geçen sezon burada ilk iki sırayı alan McLaren pilotları iyi bir performansla Q3'e kalmayı başarırken ilk onu tamamlayanlar ise Alonso ve Gasly oldu.Esteban Ocon ve Valtteri Bottas ufak farklarla elenirken son turunda hata yapan Nyck De Vries de bu bölümde elendi.Guanyu Zhou ve grid cezasından dolayı piste çıkmayan Yuki Tsunoda da bu bölümde elenen isimler oldular.

Q3

Gözlerin pole mücadelesine çevrildiği seansta grid cezası olmayan Leclerc ve Russell,pole pozisyonunun en güçlü adayları olarak gözüküyordu.Bu nedenle Ferrari ve Mercedes pilotlarını arka arkaya çıkararak hava koridorundan faydalanmaya çalıştılar.Olaysız geçen seansın ardından orta sektörde hızlı gözüken Ferrari'yle Charles Leclerc,Tifosi'nin önünde pole pozisyonunu grid cezalarına gerek duymadan kazanmayı başardı.Monakolu pilot 1.20.161'lik derecesiyle grid cezası olan Verstappen'in 0.145 saniye önünde bu sezonki sekizinci,kariyerinin ise on yedinci pole pozisyonunu kazanmış oldu.Ayrıca Leclerc,bu sezon kazandığı sekiz pole pozisyonuyla birlikte bir sezonda en çok pole kazanan Ferrari sürücüsü rekorunda 2004 Michael Scumacher ile eşitlenmiş oldu.Leclerc kalan altı yarışın bir tanesinde daha pole pozisyonunu kazanırsa bu rekoru tek başına taşıyor olacak.Grid cezaları bulunan Sainz,Perez ve Hamilton klasmanda bu sırayla dizilirken grid cezası olmayan Russell altıncı sırayı aldı.Oldukça iyi bir seans geçiren McLaren,Norris ve Ricciardo ile yedinci ve sekizinci olurken Pierre Gasly ve zaman turu kaydedemeyen Fernando Alonso ilk onu tamamlayan isimler oldular.

Cezalarla birlikte de yarışın gridi şu şekilde oluştu:

1 LEC 3 NOR 5 GAS 7 VER 9 ZHO 11 VET 13 PER 15 BOT 17 MSC 19 HAM

  2 RUS 4 RIC 6 ALO 8 DEV 10 LAT 12 STR 14 OCO 16 MAG 18 SAI 20 TSU


Yarış

Cezalarla birlikte değişen gridle oldukça karışık şekilde dizilen pilotlardan Leclerc,Russell,Verstappen,De Vries ve Ocon yumuşak lastikle start alırken kalan herkesin orta hamurlarla yarışa başladığını gördük.Pirelli'nin tahminlerine göre de ekstra bir durum olmadığı takdirde herkesin tek pit-stop'la yarışı bitirmesi bekleniyodu.Startla birlikte Leclerc ve Russell yerini korurken Norris'in aracının boğulduğunu ve çok yavaş kaldığını gördük.İngiliz pilot bu startla birlikte altıncı sıraya düşerken arkada da Verstappen,Alonso'yu da geçerek beşinci sırayı aldı.Hollandalı pilot,Ascari şikanına gelirken Gasly'i de geçerek dördüncü sırayı aldı.Ardından start düzüğünün sonunda da Ricciardo'yu geçerek yarışın başlamasından 4 sektör sonra podyum basamağına çıkmış oldu.Gridin gerisindeki favorilerden Carlos Sainz,iyi startla on dördüncülüğe kadar çıkarken Lewis Hamilton da on sekizinci sıraya yükseldi.Sergio Perez ise kötü startla on altıncı sıraya kadar gerilemiş oldu.

Startın ardından Max Verstappen,önündekilerle arasındaki farkı kapatmaya başladı.Nitekim 5. turda George Russell'ı yakaladı ve DRS ile beraber start düzlüğünde geçişi tamamlayarak ikinci sıraya yükseldi ve Leclerc'i kovalamaya başladı.Arka sıralarda ise Carlos Sainz'ın yükselişini gördük.İspanyol pilot,startta on dördüncülüğü aldıktan sonra altıncı tur itibariyle puan alacak noktaya kadar geldi.O noktadan sonra da yükselmeye devam eden Sainz,rakiplerini her turda start düzlüğünün sonunda Tifosilerin desteği eşliğinde teker teker avlamaya devam etti.8. turda Red Bull,erken bir şekilde Perez'i pite almaya karar verdi.Oldukça erken gözüken pitle Perez sert hamura geçiş yaparken son sırada piste geri döndü.Pitten çıkarken fren disklerinden duman yükselmesi Red Bull cephesini endişelendirirken sonrasında Perez,normal temposuna geri dönebildi.Ancak Red Bull'un neden bu kadar erken bir pit yaptığı çok da anlaşılamadı.12. turda ise yarışın seyrini etkileyen bir olay yaşandı.Sebastian Vettel,Aston Martin'le birlikte yavaşlayarak kenara çekti ve yarışa veda etmek zorunda kaldı.Alman pilot böylelikle kariyerinin ilk galibiyetini aldığı pistteki son yarışında hayal kırıklığı yaşarken sanal güvenlik aracı uygulaması da devreye alınmış oldu.O sırada Verstappen'in Leclerc'e yaklaştığını gören Ferrari,normal şartlarda yarışta şansının azaldığını fark ederek sanal güvenlik aracının arkasında Leclerc'i pite aldı ve orta hamura geçiş yaptı.Bu pitle beraber çift pit-stop stratejisine geçiş yapan Leclerc,piste Verstappen ve Russell'ın arkasında üçüncü sırada geri döndü.Güvenlik aracının ardından Sainz'ın yükselişi devam etti ve sıralama Verstappen,Russell,Leclerc ve Sainz şeklinde oluştu.

Yumuşak lastiği oldukça iyi koruyan ve Leclerc'e yakalanmayan Russell ile Verstappen,sırasıyla 24. ve 26. turda pite geldiler.Russell sert hamurla dördüncü sırada piste dönerken Verstappen ise orta hamurla ikinci sırada pite döndü.Carlos Sainz ise orta hamurlarla 31. turda pite gelerek yumuşak lastiklere geçti ve piste yedinci sırada döndü.Bu pitlerin ardından sıralama Leclerc,Verstappen,Russell,pit yapmayan Norris,gerilerden iyi yükselen pit yapmamış Hamilton ile lastikleri bitmeye yaklaşan Perez ve onların arkasındaki Sainz şeklinde oluştu.Bu sırada da iyi bir yarış geçiren Fernando Alonso aracını pite çekerek yarışa veda etti.Ferrari,34. turda Leclerc'i pite alarak pist üstü pozisyonu Verstappen'e bıraktı.Pite gelmedi takdirde büyük bir ihtimalle Verstappen'e geçilecek olan Leclerc,bu pitin ardından yumuşak lastiklere geçti ve 20 saniye geriden rakibini kovalamaya başladı.Aynı turda Hamilton da pite gelerek yumuşak lastiğe geçerken 36. turda pite gelen Norris ise yavaş pitle beraber trafikte kaldı ve büyük problem yaşadı.Sonrasında Hamilton ile Norris taze lastiklerle rakiplerini geçmeye başladılar ve altıncı ve yedinci sırayı aldılar.43. turda Perez'in ikinci kez pite gelmesiyle bu ikili birer sıra daha kazanırken Perez ise yumuşak hamurlarla yedinci sırada yarışa dönmüş oldu.Sert hamurlarla yarışı bitirse beşinci sırayı almaya yakın gözüken Perez için muhtemelen lastik patlatma tehlikesinden dolayı Red Bull pit yapma kararı aldı.Ancak bu pitin zamanlaması Red Bull için talihsiz oldu.Çünkü 47. turda Daniel Ricciardo aracını kenara çekerek yarış dışı kaldı.Bunun üzerine güvenlik aracı piste girdi ve Perez bedava pit yapma fırsatını kaçırmış oldu.Tam bu güvenlik aracı periyodundan önce Norris'i geçmiş olması ise onun şansı oldu.Yarışın ön tarafına bakacak olursak da Leclerc yumuşak lastiklerle istediği tempoyu bir türlü yakalayamadı.20 saniyeden azalmaya başlayan fark yalnızca 17 saniye civarına inmişti.Bu güvenlik aracı ise tam Leclerc'İn istediği şey oldu.Verstappen önde bedava pit yapma fırsatı bulsa da kendisi de pite geldi ve yarış yeniden başladığında bir atak yapma fırsatı bulabilirdi.Russell ve Sainz da pit yaparak kendilerini güvence alırken Sainz,podyum için Russell'a atak yapabilmenin hesaplarını yapıyordu.Ancak Ferrari için evdeki hesap çarşıya uymadı.Pist görevlileri Ricciardo'nun aracını çabuk bir şekilde kaldırmayı başaramadı ve güvenlik aracı periyodu uzadı.Son turda yarışın başlaması çok olası gözükse de bu sefer yarış yönetimi tur yiyen pilotların turunu geri alması için yarışı başlatmadı ve tarihte de birkaç kez olduğu üzere yarış güvenlik aracının arkasında sona erdi.Bu olay da birçok taraftara geçtiğimiz sezonun finalinde yaşanan güvenlik aracı karmaşasını hatırlattı.Yarış yönetiminin yarışı başlatmama kararı da yarışın ardından takım yöneticileri ve yorumcular tarafından epey tartışıldı.

Bu tartışmaların arasında Max Verstappen yarış temposuna dönülmeden damalı bayrağı ilk sırada gören isim oldu ve üst üste beşinci,bu sezonki on birinci,kariyerinin ise otuz birinci yarış galibiyetine ulaşmış oldu.Bu pistte daha önce hiç podyum yapamayan Hollandalı pilot bu sezon bu başarıya ulaşırken yarış boyunca da özellikle Leclerc'in ikinci pitinin ardından farkın yeterince kapanmasına izin vermedi ve galibiyete ulaşmış oldu.Ayrıca onuncu ve on dördüncü sıradan başlayıp kazandığı yarışların ardından yedinci sıradan gelip kazanarak da geriden yükselme konusunda da iyi iş yaptığını bir kez daha göstermiş oldu.Charles Leclerc,özellikle ikinci pitin ardından istediği tempoyu bir türlü tutturamadı.Monakolu pilot yarışın sonunda birincilik için atak yapma fırsatını yakalasa da yarış güvenlik aracının ardında tamamlanınca ikinciliğe razı olmak durumunda kaldı.Ancak yarış boyunca gördüğümüz ve hafta sonundan önce de tahmin edildiği şekilde Ferrari'nin temposu Red Bull'un uzağında kaldı.Podyumun son basamağı ise George Russell'a gitti.İngiliz pilot yine istikrarlı bir sürüş yaptığı yarışta çok fazla ekrana gelmeden Sainz'ın kendisine yaklaşmasına izin vermedi ve iki yarış üst üste podyuma çıkmış oldu.Carlos Sainz,on sekizinci başladığı yarışta Fransa'dakine benzer bir yükselişle dördüncü sırayı almayı başararak iyi bir performans göstermiş oldu.Lewis Hamilton on dokuzunculuktan beşinciliğe yükselerek gayet iyi bir iş yaparken Sergio Perez de on üçüncü başladığı yarışı altıncı sırada bitirerek zararı azaltmış oldu.Meksikalı pilot aynı zamanda en hızlı tur puanını da cebine koymayı başardı.Lando Norris bu sezon altıncı kez yedinci sırayı almayı başarırken son altı yarışta da beşinci kez bunu başarması ilginç bir istatistik olarak dikkat çekiyor.Yarışı dokuzuncu bitirmeye giderken Ricciardo'nun kalmasıyla sekizinci sıraya çıkan Gasly,bu sezonki en iyi performanslarından birisini gösterirken kariyerinin ilk yarışına çıkan Nyck De Vries sekizinci başladığı yarışı dokuzuncu sırada tamamlayarak müthiş bir iş başardı.Yıllardır kendine gridde koltuk arayan 27 yaşındaki Hollandalı pilot,kaliteli bir sürücü olduğunu herkese gösterdi.Yarıştan sonra "Omuzlarım öldü" ve "Araçtan çıkmam için yardım edebilir misiniz?" demeçleri de oldukça ilginçti ve günün sürücüsü oylamasını da kazandı.Son puanı ise De Vries'i geçmeyi bir türlü başaramayan ve dokuzuncu başladığı yarışta onuncu sırada kalan Guanyu Zhou aldı.Esteban Ocon,puanı ucundan kaçırarak on birinci sırada kaldı ve Alpine,umutlu geldiği hafta sonunda Alonso'nun da kalmasıyla beş yarış aradan sonra ilk kez puan alamamış oldu.Mick Schumacher,uzun bir ilk bölümün ardından puan potasına ulaşsa da yaptığı pitin ardından yükselmeye devam ederken güvenlik aracı periyoduyla yükselişi yarıda kesildi ve on ikinci sırada kalmış oldu.Schumacher'in ardında Bottas,Tsunoda,Latifi ve Magnussen yarışı 1 tur geride bitiridi ve unutmak isteyecekleri birer hafta sonlarını geride bıraktılar.Daniel Ricciardo,Fernando Alonso ve Aston Martin pilotları da yarışı tamamlayamayan isimler oldular.

Pilotlar şampiyonasında 335 puanlı Max Verstappen,ikinci sırada bulunan 219 puanlı Leclerc'in 116 puan önünde şampiyonluğa bir adım daha yaklaştı.Önümüzdeki yarışta Verstappen kazanır ve Leclerc dokuzuncu veya daha geride bitirirse Hollandalı pilot üst üste ikinci şampiyonluğuna ulaşmış olacak.Eğer en hızlı tur puanını da alırsa Leclerc'in sekizinciliği de Verstappen için şampiyonluğa yetecek.Ayrıca Sergio Perez'in de podyumdan uzak kalması gerekecek.Öte yandan ikincilik mücadelesi de bu yarışın ardından oldukça kızıştı.Sergio Perez,210 puanla Leclerc'i yakından takip ederken George Russell da 203 puanla mücadeleye dahil olmuş durumda.Carlos Sainz ve Lewis Hamilton ise bu yarışı 187 ve 168 puanla biraz daha geriden takip ediyor.Yedinciliklere abone olan Lando Norris,şampiyonada da 88 puanla yedinci sırada bulunurken Alpine pilotları Esteban Ocon ve Fernando Alonso,66 ve 59 puanla onun hemen ardında takibi sürdürüyorlar.Yedi yarıştır puanla tanışamayan Valtteri Bottas,46 puanla ilk onu tamamlıyor.Kevin Magnussen ve Pierre Gasly,22 puanla sezonu sürdürürken Sebastian Vettel ile Daniel Ricciardo,20 ve 19 puanla onları yakından takip ediyor.Mick Schumacher ve Yuki Tsunoda,12 ve 11 puanla mücadeleye devam ederken Zhou,bu yarışta aldığı sonuçla 6 puana yükseldi.Stroll ve Albon,5 ve 4 puanla devam ederken Nyck De Vries ise aldığı 2 puanla bu sezon puan alan yirminci pilot oldu.Takımlar klasmanında ise Red Bull,545 puanla liderliğini sürdürüyor.Ferrari 406 puanla ikinci sırada devam ederken Mercedes de 371 puanla yakın takibi sürdürüyor.Alpine,puan alamadığı hafta sonunun ardından 125 puanla dördüncülüğünü sürdürürken McLaren,107 puanla aradaki farkı biraz kapattı.Alfa Romeo,52 puanla altıncılığını sürdürürken Haas ve Alpha Tauri,33 ve 32 puanla yakın bir mücadele içindeler.Aston Martin 25 puanla onları takip ederken Williams ise 6 puanla son sırada bulunuyor.

Özetlersek Verstappen'in bir kez daha kazandığı,Ferrari'nin Tifosi'nin önünde hayal kırıklığı yaşadığı,Mercedes'in istikrarını devam ettirdiği,Alpine'in büyük hayal kırıklığı yaşadığı,De Vries ile Zhou'nun puan aldığı ve Sebastian Vettel'İn bu pistteki son yarışından boynu bükük ayrıldığı bir hafta sonunu geride bıraktık.Önümüzdeki yarış 3 hafta sonra Singapur sokaklarında yapılacak.Rusya'nın takvimden çıkarılmasının ardından neredeyse bir yaz arası uzunluğunda ara verecek olan Formula 1,3 yıl aranın ardından Singapur'a geri dönmüş olacak.Bakalım Singapur caddelerinde gülen taraf kim olacak?Max Verstappen şampiyonluğunu ilan edebilecek mi?Önümüzdeki yarışlarda görüşmek üzere...

Eren Arslanoğlu

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bayern Münih Sezon Başı Analizi

Snooker Nedir? Nasıl Oynanır?

Silverstone'daki Unutulmaz Yarışta Zaferin Adı Carlos Sainz!