Silverstone'daki Unutulmaz Yarışta Zaferin Adı Carlos Sainz!
Formula 1'de sezonun onuncu ayağı İngiltere'deki Silverstone pistinde gerçekleşti.Uzun yıllardır Formula 1'e ev sahipliği yapan pistte son yıllarda hep heyecan verici yarışlar izledik.Bu seneki yarışta da Mercedes'in de ön gruba yakın olacağı beklentisiyle bizlere keyifli bir yarış vaad ediyordu.Öndeki iki takıma baktığımız zaman da Red Bull'un hızlı virajlardaki üstünlüğü nedeniyle daha avantajlı olması bekleniyordu.Zaman zaman beklenen yağmur da hafta sonunda çok fazla bilinmezlik yaratsa da son yıllarda kuru zeminde yapılan en güzel yarışlardan birini hep birlikte geride bıraktık.Gelin bu hafta sonunda neler yaşandığına hep birlikte bir göz atalım.
Antrenman Seansları
FP1
Silverstone'da ilk seansta beklenen yağmur etkisini gösterdi ve sürücülerin büyük bir kısmı seansın başında piste çıkmadılar.Piste çıkan pilotlar da yağmur lastikleriyle çok fazla risk almadılar.Seansın sonuna doğru yağmur durdu ve pist hızla kurudu.Bununla birlikte sürücüler kuru zemin lastiğine geçiş yaptılar.Herkesin son hızlı turlarını atması beklendiği esnada Lance Stroll spin atarak çakıl havuzuna gömüldü.Bu olayın ardından kırmızı bayraklar sallandı ve seans tekrar başlamadı.Böylelikle sürücülerin büyük bir kısmı zaman turu kaydetmemiş oldu.Seansın lideri ise eski takım arkadaşı Lewis Hamilton'ın 0.532 saniye önünde 1:42.249'luk derecesiyle Valtteri Bottas oldu.Carlos Sainz 0.718 saniye geride ilk üçü tamamlayan isim olurken takım arkadaşı Charles Leclerc 1.552 saniye geride dördüncü oldu.Haas pilotları Mick Schumacher ve Kevin Magnussen beşinci ve yedinci olurken onları ayıran isim Guanyu Zhou oldu.Aston Martin'de Lance Stroll ve Sebastian Vettel sekizinci ve onuncu olurken onları da Yuki Tsunoda ayırdı.Kalan pilotlar ise zaman turu kaydetmeden seansı tamamladılar.Lewis Hamilton hariç herkes turlarını yağmur lastiğiyle kaydetti.
FP2
İlk seanstaki şartların ardından bu seans veri toplamak için çok önemliydi.Pist şartları da iyileştikçe pilotlar daha iyi dereceler kaydetmeye başladılar.Seans içinde kaza yaşanmazken sadece bazı noktalarda bazı pilotların pist dışına taştığını gördük.Seansın lideri ise Carlos Sainz oldu.İspanyol pilot 1:28.942'lik derecesiyle zaman ekranlarının ilk sırasında yerini aldı.Onun arkasından iki İngiliz gelirken Lewis Hamilton 0.163 saniye geride ikinci,Lando Norris 0.176 saniye geride üçüncü oldu.Max Verstappen ilk seansta tur atmadıktan sonra burada 0.207 saniye geride dördüncü sırada yer alırken farklı turlarından farklı sektörleri birleştirsek birinciliği zorlayabilecek Charles Leclerc o turu bir türlü bir araya getiremedi ve 0.462 saniye geride beşinci sırada yer aldı.Fernando Alonso iyi görünen Alpine'le altıncı sırayı alırken Sergio Perez yedinci sıradan öteyi göremedi.İlk onu tamamlayan isimler ise üç Mercedes motorlu pilot George Russell,Daniel Ricciardo ve Lance Stroll oldu.İlk seansta yağmurda iyi gözüken Valtteri Bottas ise on birinci sırada kaldı.
FP3
Sıralama turları öncesindeki son seansta hava soğuk olsa da yağmur yoktu ve herkes kuru zemin lastikleriyle turlarını attı.Seansın en hızlı ismi ise Max Verstappen'di.Hollandalı pilot bütün rakiplerinden üstün gözüktü ve 1:28'in altına inen tek pilot olarak 1:27.901'lik derecesiyle ilk sırada yer aldı.Takım arkadaşı Sergio Perez 0.410 saniye geride ikinci sırada yer alırken Charles Leclerc 0.447 saniye geride üçüncü sırada yer aldı.Onların arkasında ise Mercedes pilotları George Russell ve Lewis Hamilton şeklinde dizildiler.Carlos Sainz öndekilerin en kötüsü olarak altıncı sırada yer alırken eski takım arkadaşı Lando Norris yedinci sırada yer aldı.İlk seansın lideri Valtteri Bottas sekizinci sırada yer alırken Mick Schumacher ve Fernando Alonso ilk onu tamamlayan isimler oldular.
Sıralama Turları
Q1
Sıralama turlarında pilotları klasik İngiltere havası karşıladı ve ıslak zeminde sıralama turlarına başladık.Yağmurun devam ediyor olması da bütün pilotları bir an önce piste çıkıp turlarını atmaya sevk etti.Kanada'daki sıralama turları gibi sürprizlerin oldukça muhtemel gözüktüğü seansta ilk başta pilotlar çok zorlansalar da sonrasında koşullara alışmaya başladılar ve derecelerini geliştirdiler.Her an klasmanın değiştiği bölümün sonunda zirvede Verstappen vardı.Sonrasında ise Ferrari ve Mercedes pilotları Leclerc,Russell,Sainz ve Hamilton şeklinde dizildiler.Öndekilerin en kötüsü ise Sergio Perez oldu.Elenen isimler ise Haas ve Aston Martin pilotları ile birlikte Alexander Albon oldu.Taylandlı pilot takımının getirdiği büyük güncelleme paketine rağmen elenirken bu pakete sahip olmayan Nicholas Latifi bu sezon ilk kez ikinci bölüme kalmayı başardı.Alpha Tauri pilotları da aracın büyük problem yaşadığı ve çok yavaş kaldıkları antrenman turlarının ardından yağmurun da yardımıyla Q2'ye kalmayı başardılar.
Q2
15 dakikalık seansın 10 dakikalık bölümünde koşullar ilk bölümdekine benzerdi ve pilotlar erkenden piste çıkarak turlamaya başladılar.Son 5 dakikaya gelinirken yağmur şiddetini arttırdı ve kimse derecesini geliştirmeyi başaramadı.Max Verstappen bir kez daha zirvede yer alırken Lewis Hamilton ikinci sırayı almayı başardı.Ferrariler üç ve dördüncü olurken iki İngiliz Russell ve Norris beşinci ve altıncı oldular.Bu bölümde elenen isimler ise Alpha Tauri pilotlarıyla birlikte Bottas,Ricciardo ve Ocon oldu.Bu isimlerin yağmurun şiddetlenmesine kurban gittiğini söyleyebiliriz.Bu sonuçla birlikte de Nicholas Latifi,Williams ile kariyerinde ilk kez Q3'e kalmayı başardı.
Q3
Üçüncü seansın başında yağmur etkisini azaltmıştı fakat seansın sonuna doğru yeniden artacağı tahmin ediliyordu.Bunun üzerine pilotlar hemen piste çıkıp tur zamanlarını kaydetmeye başladılar.Verstappen'in zorlarken spin attığını gördüğümüz seansta bazı pilotlar da zorlarken bu kadar büyük olmasa da hata yaptılar.Bütün pilotlar turlarını hızlı bir şekilde geliştirirken her turun ardından klasman sürekli çalkalanıyordu.Son turlara geldiğimizde Carlos Sainz turunu ilk tamamlayan isim oldu ve liderliğe yerleşti.Onun arkasından gelen takım arkadaşı Charles Leclerc,Chapel virajının çıkışında spin atarak pole pozisyonu şansını kaybederken sıralama turlarının başından beri en hızlı isim olarak gözüken Max Verstappen,Leclerc'in bu spini sonrası sallanan sarı bayraklarda yavaşladı ve Sainz'ı geçememiş oldu.Böylelikle Carlos Sainz 150. yarışına çıktığı Formula 1 kariyerinde ilk kez pole pozisyonunun sahibi oldu ve Formula 1 tarihinde bu başarıyı elde eden 104. pilot oldu.Sıralamaların büyük bir kısmında en hızlı isim olan Max Verstappen ikinci sırada kalırken Charles Leclerc üçüncü,Sergio Perez dördüncü sırada yer aldı.Ardından iki İngiliz Lewis Hamilton ve Lando Norris üçüncü çizgiyi kapatırken Fernando Alonso ve George Russell dördüncü çizgide yer alan isimler oldular.Son iki sırada kalan pilotlar ise Guanyu Zhou ve Nicholas Latifi oldu.
Yarış
Yarışın startında öndeki isimler arasında yumuşak lastiklerle başlayan tek isim Max Verstappen'di.Hollandalı pilot bu avantajı çok iyi kullandı ve ilk virajda Carlos Sainz'ı avlayarak ilk sıraya yükseldi.Arkada çok iyi start alan bir başka isim Lewis Hamilton'dı ve hem Sergio Perez'i hem de Charles Leclerc'i avlayarak üçüncü sıraya yükseldi.Fakat gridin orta kısımlarında bütün bu olanları boşa çıkaran bir olay yaşandı.Pierre Gasly,çok iyi start alarak Guanyu Zhou ile George Russell'ın yanına geldi ve onları zorlamaya başladı.George Russell,Fransız pilotun yanına geldiğini fark etmeyerek aracını sola kırınca Gasly'e temas ederek Guanyu Zhou'nun üstüne savruldu.Zhou'nun aracı bu temasın ardından takla attı ve ters bir şekilde bariyerlere doğru uçtu ve lastik bariyerleri de aşarak tel örgülerde takıldı ve o şekilde durabildi.Bu korkutucu kazayla herkesin yüreği ağzına geldi ve Formula 1 rejisinin uzun bir süre görüntüyü yayına vermeyerek herkesin daha fazla endişeye kapılmasına sebep oldu.Fakat daha sonra Çinli pilotun sağlık durumunun iyi olduğu haberini aldık ve yarışın sonuna doğru da kendisini paddock'ta görmüş olduk.Zamanında çok tartışılan halonun da nasıl hayat kurtaran bir önlem olduğuna bütün dünya şahitlik etmiş oldu.Bu olayın dışında da önünde olan olaylar nedeniyle ani fren yapmak zorunda kalan Alexander Albon da arkadan Sebastian Vettel'in temasıyla bariyerlere savruldu.Ardından pistin ortasına doğru savrularak Yuki Tsunoda ve Esteban Ocon'un kanadının kırılmasına neden oldu.Kendisi de bu kazanın ardından tıbbi merkeze götürüldü ve yarışın sonunda onun da iyi olduğu haberini aldık.Bu olayların ardından seans kırmızı bayraklarla durduruldu ve 1 saate yakın bir süre boyunca da yeniden başlamadı.
Bu olayların ardından Zhou,Russell ve Albon yarışa devam edemezken Tsunoda ve Ocon zar zor pit alanına geri dönmeyi başardılar.Gergin bir bekleyişin ardından herkesin iyi olduğu haberi geldi ve pilotlar piste doğru yeniden hareketlendi.Durarak start yapılacağı ve kazanılan sıraların geri verileceği haberi startta sıra kazanan Max Verstappen ve Lewis Hamilton gibi isimleri olumsuz etkilerken startta sıra kaybeden Carlos Sainz,Charles Leclerc ve Sergio Perez'in de işine yaramış oldu.İkinci startta herkeste orta hamurlar vardı ve belki de bu sayede Carlos Sainz bu sefer rakibine geçilmedi.Sergio Perez,Charles Leclerc'i geride bırakıp üçüncü sıraya yerleşirken Lewis Hamilton da Lando Norris'in baskısı altına girdi.Üçüncü viraja gelirken Perez,Verstappen'e içeriden atak yaptı fakat başarılı olamadı ve momentum kaybetti.Bu sayede dördüncü virajda Leclerc'e atak şansı doğdu ve Leclerc adeta bir dive-bomb'la içeriye saldırdı fakat Perez'le temas yaşayarak hem rakibinin hem de kendisinin ön kanadından bir parçanın kopmasına neden oldu.Bütün bu olayların ardından sıralama Sainz,Verstappen,Leclerc,Perez,Norris ve Hamilton şeklinde oluşurken Sergio Perez hasarlı kanatla birkaç tur devam ettikten sonra altıncı turda pite girdi ve son sırada yarışa geri döndü,Charles Leclerc ise hasarlı kanatla pistte kalmaya devam etti.Onuncu tura geldiğimizde Max Verstappen hâlâ Carlos Sainz'ın DRS mesafesindeydi ve rakibinden hata bekliyordu.Carlos Sainz sene başından beri birkaç kez örneğini gördüğümüz gibi Becketts virajının çıkışında hata yaparak pist dışına taştı.Bu fırsatı iyi kullanan Verstappen rakibini avlayarak liderliği almış oldu.On birinci turda üçüncü virajda zaten sorunlu bir hafta sonu geçiren iki Alpha Tauri pilotu yan yana geldi.Yuki Tsunoda atak yaparken ikili arasında temas gerçekleşti ve adeta senkronize bir şekilde spin atarak pist dışına çıktılar.Bu olayın ardından piste saçılan kanat parçalarından bir tanesi yarıştan sonra öğrendiğimiz üzere Max Verstappen'in aracının tabanına oldukça zarar vermiş ve bir kısmı da tabana sıkışıp kalmış.On ikinci turun sonlarına doğru oldukça yavaşlayan Verstappen,iki tur önce rakibini geçtiği kısımda Sainz'a yeniden geçilerek sırasını kaybetti ve Leclerc'e geçilmek üzereyken birkaç parçanın üzerinden geçerek lastik patlattığını söyleyerek pit alanına yöneldi.Fakat aracın dediğimiz üzere daha büyük bir sıkıntısı vardı ve Hollandalı pilot büyük bir şanssızlık üzere bunu yarışın sonuna kadar çekmek zorunda kaldı.İki Alpha Tauri pilotunun amatörce yaptığı hata başka bir Red Bull kampı pilotunun yarışını neredeyse tamamen baltalamış oldu.Bu olay üzerine de sıralama Sainz,Leclerc,Hamilton,Norris,Alonso ve Verstappen şeklinde oluştu.
Carlos Sainz liderliği yeniden ele geçirdikten sonra takım arkadaşının aracında hasar olmasına rağmen ondan kopamadı.Leclerc de pit duvarına öne geçme isteğini iletti çünkü Hamilton her tur aradaki farkı kapatıyordu.Ancak Ferrari pit duvarı buna izin vermedi ve Leclerc'in kıymetli vakitleri kaybetmesine neden oldular.Sonrasında ise pilotları savaşmaya başlamadan Ferrari önce Carlos Sainz'ı,5 tur sonra da Charles Leclerc'i pite alarak sert lastiğe geçiş yaptı.Böylelikle Lewis Hamilton liderliği almıştı fakat yapması gereken bir pit daha vardı.Hamilton da telsizden alışık olmadığımız üzere lastiklerinin iyi durumda olduğunu söyleyerek Ferrari pit duvarının daha da endişelenmesine neden oluyordu.Beş turluk pit aralığı iki pilotun birbirinden ayrılmasına yetmedi ve Leclerc yeniden takım arkadaşına çok yaklaştı.Ferrari yine Leclerc'in öne geçme isteğine olumlu yanıt vermedi ve savaşabileceklerini söyledi.Birkaç tur sonra da Sainz'a hedef tur süresini tutturamazsan Leclerc'i öne geçireceklerini söylediler.Sainz bu zamanı tutturamadı ve takım arkadaşına yol vermek durumunda kaldı.Leclerc böylelikle daha rahatlamış oldu ve önü açık bir şekilde yola devam etti.Açıkçası Ferrari'nin yine stratejiyi yönetmek konusunda bir kez daha çok zorlandığını hep birlikte izlemiş olduk.Leclerc'e çok değerli vakitler kaybettirdiler ve Mercedes eğer 1.5 saniye civarı bir yavaş pit stop yapmamış olsaydı belki de Lewis Hamilton piste birinci sırada geri dönecekti.Ferrari'nin bu riski alarak Sainz'ın üstüne oynaması ve Leclerc'in yarışını zor duruma sokması neredeyse affedilemeyecek bir hatayı beraberinde getirecekken Mercedes'in yavaş piti onları kurtarmış oldu.Yine de takımın şampiyonada daha iddialı olan pilotu yerine bütün stratejik tercihlerini daha geride olan pilotunun lehine kullanması da herkesin kafasında soru işaretleri yarattı.Ancak Ferrari bütün bu Sainz-Leclerc draması pastasının üstüne de son çileği koymayı ihmal etmedi ve yarışın sonunda ilk iki sırayı alabilecekken çok büyük çuvallamış oldular.
Otuz dokuzuncu turda Esteban Ocon motor arızasıyla yolda kaldı ve puan alabileceği yarışta havlu atmış oldu.Tam bu anda piste güvenlik aracının girerken Leclerc,Stowe virajını dönüyordu.Fakat takım Leclerc'i sert lastiklerle pistte tutmayı tercih etti ve hemen arkasındaki Carlos Sainz'ı pite aldı.Bu güvenlik aracı arkasında öndeki isimler arasında tek pit yapmayan isim olarak kalan Charles Leclerc'in güvenlik aracının pistten çıkmasının ardından çok büyük baskı yiyeceği oldukça aşikârdı.Mattia Binotto yarışın sonunda iki pilotu da piste alacak yeterli vakitlerinin olmadığını,eğer ikisini birlikte alırlarsa pist üstü pozisyonunu kaybedeceklerini ve Leclerc'in sorunlu araçla tekrar geçiş yapmasının çok zor olacağını söyledi.Neden Leclerc yerine Sainz'ı pite almayı tercih ettikleri sorusuna da Leclerc'in daha taze lastikleri olması nedeniyle bu tercihi yaptıklarını söyledi.Güvenlik aracı pistten ayrılamadan önce de telsizden Sainz'a Leclerc'in baskı yememesi için takım arkadaşıyla 10 araç boyu fark açması gerektiği söylendi.Ancak Sainz da kendisinin Hamilton'ın baskısı altında olduğunu söyleyerek bu talebi reddetti.Güvenlik aracının ardından sıralama Leclerc,Sainz,Hamilton ve müthiş yükselen Perez şeklindeydi.Bu dörtlünün hepsinde sıfır set yumuşak lastik varken sadece Leclerc'te 18 turluk sert hamurlar vardı ve bu lastik farkının yarışa etkisi kaçınılmaz oldu.Carlos Sainz orta düzlüğün ortasında takım arkadaşını geride bırakarak bir kez daha liderliğe otururken arkada da Perez,Hamilton'ı geçerek altıncı turda sonunculuğa düştükten sonra bir kez daha podyum basamağına yükselmiş oldu.Carlos Sainz takım arkadaşını geçtikten sonra arayı açarken arkadaki üçlü arasında son yıllarda gördüğümüz en güzel mücadelelerden birini izlemiş olduk.
Kırk beşinci turda Sergio Perez,Leclerc'e Stowe'da atak yaptı ve virajı yan yana döndüler.Vale şikanında Leclerc avantajı aldı ve Perez pist dışına taştı.Piste geri dönerken Leclerc'i zorlayarak rakibini pist dışına doğru zorladı.Bu olaylarla birlikte ikili momentum kaybetti ve Club virajında tribünlerin de büyük desteğiyle Lewis Hamilton iki pilotu birden geçerek ikinci sıraya yükselmiş oldu.O anda Perez üçüncü,Leclerc dördüncüydü.Üçüncü viraja üçlü bu sıralamayla giderken Perez geç frenle Hamilton'a atak yaptı ve ikili yan yana geldi.Perez rakibini pist dışına zorlayarak da olsa ikinci sıraya yükselmiş oldu.Hamilton'ın pist dışına çıkmasını fırsat bilen Leclerc'de rakibine atak yaparak onu geride bıraktı ve üçüncü sıraya yükseldi.Böylelikle Lewis Hamilton bir önceki turun son sektöründe dördüncülükten ikinciliğe çıkarken bir sonraki turun ilk sektöründe ikincilikten dördüncülüğe gerilemiş oldu.Arkadan gelen Fernando Alonso ve Lando Norris'in de kadraja girmesiyle beş farklı takımdan beş pilotun olduğu acayip bir mücadeleye tanıklık etmiş olduk.Tüm bu olan bitenden faydalanan Sainz farkı rahat bir şekilde açarken Perez de ikinciliğe yükseldikten sonra farkı yavaş yavaş açmaya başladı.Böylelikle podyumun son basamağı için Leclerc ve Hamilton mücadele edecekti.Leclerc sert lastikleri iyice yavaş kalmaya ve yol tutuşunu kaybetmeye başlamışken Hamilton ise taze yumuşak lastikleriyle çok daha avntajlıydı.Ferrari'nin yumuşak lastiğinçabuk biteceğine dair tahminleri de boşa çıkmış ve Hamilton,Leclerc'i zorlamaya başlamıştı.Kırk sekizinci turda orta sektörde Hamilton çok fazla zorlasa da Leclerc muazzam bir savunmayla önce Luffield'da sonra da Copse'da rakibine karşı müthiş direndi.Ancak Hangar düzlüğünde DRS'nin de yardımıyla Hamilton rakibini geçerek podyumun son sırasına yükselmiş oldu.Bunun üzerine Leclerc, Alonso ve Norris'in de baskısı altına girse de bir şekilde yerini korumayı başardı.Arkada da sorunlu aracıyla Verstappen ve Schumacher kıyasıya bir mücadeleye girseler de Verstappen genç pilota güzel bir ders verdi ve yerini korumayı başardı.
Bu unutulmaz yarışın ardından damalı bayrağı ilk sırada gören isim Carlos Sainz oldu.İspanyol pilot kariyerinde ilk kez pole pozisyonundan başladığı yarışta kariyerinin ilk galibiyetini aldı ve Formula 1 tarihinde yarış kazanan 112. pilot olmayı başardı.Son turda Hamilton'ın en hızlı tur puanını almasıyla hattrick yapamasa da Sainz,kariyerinin en büyük başarısına imza atmış oldu.Yarışın başında temas yaşayıp pite gelen ve son sırada yarışa geri dönen Sergio Perez,34 tur gittiği orta hamurlarla birlikte güvenlik aracının çıkmasından da faydalanarak müthiş bir yarış çıkarttı ve Verstappen'in sorun yaşadığı yarışta ikinci sırayı alarak takımının zararını azaltmış oldu.Podyumun son basamağı ev sahibi Lewis Hamilton'a gitti.Daha önce bu pistte 8 yarış galibiyeti olan İngiliz pilot Ferrari'nin çok kötü stratejik kararlarıyla eğer yavaş pit yapmasa belki de yarışı kazanabilirdi.Ancak yine de iki yarış üst üste podyuma çıkarak iyi bir sonuçla burada ayrılmış oldu.Ayrıca en hızlı tur puanını da cebine koydu.Charles Leclerc yarışın başından sonuna kadar takımının stratejisinin kurbanı oldu ve beş yarışlık podyuma çıkamama serisini altı yarışa yükseltmiş oldu.Sonda sert lastiklerle çok zor anlar yaşayan Monakolu pilot iyi savunma yapsa da bu podyum almasına yetmedi.Binotto'nun yarışın sonunda onu azarlar gibi gözüken görüntüleri de takım içindeki sıkıntıların çok daha büyük olabileceğini herkesin düşünmesine neden oldu.Fernando Alonso sessiz sedasız iyi bir yarış çıkardı ve öndeki olan bitenlere bulaşmadan yarışı beşinci sırada tamamlayarak bu sezonki en iyi sonucunu almış oldu.Ayrıca 92.684 kilometre ile Formula 1'de en çok mesafe kaydeden pilot rekorunu kırmış oldu.Lando Norris kendi evindeki yarışta güçlü bir performans ortaya koydu ve altıncı sırada damalı bayrağa ulaşarak kendi taraftarları önünde çok değerli puanları takımına kazandırdı.Max Verstappen sorunlu aracıyla zararı azaltmaya çalıştı ve yedinci sırada finish görerek en azından birkaç puan toplamayı başardı.Mick Schumacher on dokuzuncu sırada başladığı yarışta bütün yaşanan kazaların da etkisiyle çok iyi yükseldi.Son turlarda Verstappen'i zorlamasına rağmen rakibini geçemedi ve sekizinci sırayı alarak kariyerinin ilk puanlarını kazanmış oldu.Sebastian Vettel ikinci startta yumuşak hamurlarla başlamasına rağmen hemen pite gelerek son sıraya geriledi.Sonra çok iyi bir bölüm atarak şanssız bir şekilde güvenlik aracından hemen önce pite geldi.Güvenlik aracı arkasında da pite gelmeyince Verstappen ve Schumacher'e geçildi ve dokuzuncu sırayı aldı.Son puanları alan isim ise Kevin Magnussen olurken son sıradan başlayan Lance Stroll on birinci olarak puan şansını son anda kaçırdı.Nicholas Latifi onuncu başladığı yarışı on ikinci bitirerek bu sezonki en iyi sonucunu alırken yarışı tamamlayabilen diğer isimlerse McLaren'le hayal kırıklığı yaşayan Daniel Ricciardo'yla Alpha Tauri'yle kötü bir hafta sonu geçiren Yuki Tsunoda oldu.Pierre Gasly ve Valtteri Bottas araçlarındaki sorunlarla birlikte yarıştan çekilirken Esteban Ocon motor arızasıyla pist ortasında kalarak yarışa veda etti.Guanyu Zhou,Alexander Albon ve George Russell da ilk virajdaki olayın ardından yarışa veda etmiş oldular.George Russell'ın bu sezonki bütün yarışlarda ilk beşe girme ve puan alma serisi de bu yarışla birlikte son bulmuş oldu.
Sürücüler klasmanında Max Verstappen 181 puanla liderliğini devam ettirse de Sergio Perez 147 puana yükselerek aradaki farkı biraz olsun kapatmış oldu.Charles Leclerc puan farkını daha fazla kapatma olasılığını pit duvarı yüzünden kaçırmış olsa da 138 puanla farkı az da olsa kapattı.Carlos Sainz yarış galibiyeti ve Russell'ın yarış dışı kalmasıyla 127 puanla dördüncülüğe yükselirken George Russell 111 puanla hâlâ rakibini yakından takip ediyor.Lewis Hamilton 93 puanla rahat bir şekilde altıncı sırada bulunurken Lando Norris 58 puanla geri kalanların en iyisi olmaya devam ediyor.Valtteri Bottas 46,Esteban Ocon 39 puanda bulunurken bu ikilinin yakın mücadelesini Fernando Alonso 28 puanla takip ediyor.Kevin Magnussen(16),Pierre Gasly(16),Daniel Ricciardo(15),Sebastian Vettel(15) ve Yuki Tsunoda(11) birbirlerin çok yakın devam ederken Guanyu Zhou(5),Mick Schumacher(4),Alexander Albon(3) ve Lance Stroll(3) arasında da yakın bir mücadele devam ediyor.Nicholas Latifi ise Schumacher'in de puan almasıyla iki yarış yarışan Hulkenberg haricinde puan alamayan tek pilot konumunda bulunuyor.Takımlar klasmanında Red Bull 328 puanla liderliğini devam ettirirken Ferrari bu yarışın ardından 265 puana yükselerek aradaki farkı biraz kapattı.Mercedes 204 puanla üçüncülükte rakipsiz bir şekilde ilerliyor.McLaren 73,Alpine 67 puanda bulunurken onların yakın mücadelelerini Alfa Romeo 51 puanla uzaktan takip ediyor.Alpha Tauri(27),Haas(20) ve Aston Martin(18) arasında yakın bir mücadele sürerken Williams 3 puanla klasmanın son basamağında bulunuyor.
Silverstone'da gerçekten yıllar sonra da hatırlanacak bir yarışı geride bıraktık.Strateji kararları,hasarlı araçlar ve pist üstü mücadelesi derken başından sonuna kadar aksiyonlu bir yarış günü geçirdik.Mercedes'in ön gruba yakın gözükmesiyle Ferrari bu yarış paçayı hafiftan kurtarmış olsa da bu yarış bize önümüzdeki haftalardaki başka güzel yarışların da habercisi oldu diyebiliriz.Önümüzdeki hafta rotamız Avusturya Spielberg'deki Red Bull Ring pisti olacak.Red Bull kendi evindeki yarışta bakalım nasıl bir mücadele gösterecek?Bol düzlüğün olduğu pistte Ferrari ve Mercedes nasıl bir performans gösterecek?Bu soruların yanıtlarını önümüzdeki pazar Avusturya Grand Prix'inde alacağız.Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere...
Eren Arslanoğlu
Yorumlar
Yorum Gönder