Hungaroring'teki Stratetjik Yarışın Kazananı Max Verstappen!

 

Formula 1'de sezonun on üçüncü yarışı Macaristan'ın başkenti Budapeşte'deki Hungaroring pistinde düzenlendi.Yaz arasından önceki son yarışta takımlar 1 aylık boşluk öncesindeki son ataklarını burada gerçekleştirme isteğindeydiler.Birçok takımın büyük ya da küçük güncelleme getirdiği yarış yağmur ihtimali ile de birlikte geçtiğimiz seneki gibi bizlere sürpriz sonuçlar vaad ediyordu.Ferrari'nin genel anlamda biraz daha iyi olması beklendiği pistte Tifosi bir kez daha umduğunu bulamadı.Gelin hafta sonunda neler yaşandığına hep birlikte bir göz atalım.

Antrenman Seansları

FP1

İlk antrenman seansında takımları geçtiğimiz hafta sonunda olduğu gibi sıcak bir hava karşıladı.Hava sıcaklığı 30,pist sıcaklığı 55 derece civarındaydı.Ancak cumartesi ve pazar günleri beklenen sağanak yağmurlarla birlikte şartların bu şekilde olmayacağı gözüküyordu.Bu nedenle de bu seanstaki dereceler hafta sonunun geri kalanı açısından biraz daha önemsizdi.Seans içinde birkaç kez pist dışına taşan pilotları görsek de herhangi bir kaza yaşanmadı.Seansın lideri ise Carlos Sainz oldu.Max Verstappen uzun süre seansı lider götürse de son dakikalara girilirken İspanyol pilot,iki mor sektörle beraber 1:18.750'lik derecesiyle Verstappen'in 0.130 saniye önünde ilk sırayı almayı başardı.Charles Leclerc 0.289 saniye geride üçüncü olurken Lando Norris iyi bir turla dördüncü sırayı almayı başardı.Mercedesler herkesten geç piste çıktığı seansta Russell ve Hamilton'la beşinci ve yedinci sırayı alırken onları ayıran isim Sergio Perez oldu.Daniel Ricciardo sekizinci sırayı alırken Alpine'le Esteban Ocon ve Fernando Alonso ilk onu tamamladılar.

FP2

İkinci antrenmanda hava ve pist şartları ilk seansla benzerdi.Pistin kısa ve geçişe müsait olmayan yapısıyla da çoğu pilot trafikte kalarak temiz turlar atmakta zorlandılar.Seans içinde birkaç kez kaçış alanına taşan pilotlar görsek de neyse ki bir kaza yaşanmadı.Zaman ekranlarında ise seansın başından sonuna kadar Charles Leclerc liderliği vardı.Monakolu pilot,önce orta hamurlarla attığı turla liderliği aldı ve sonrasında da yumuşak hamurlarla kaydettiği 1:18.445'lik derecesiyle seansı ilk sırada tamamladı.Cuma gününün hızlı gözüken ekibi McLaren'de Lando Norris 0.217 saniye geride ikinci sırayı alırken Daniel Ricciardo ise 0.427 saniye geride beşinci sırayı aldı.Bu iki pilotu ayıran isimler Carlos Sainz ve Max Verstappen olurken,İspanyol pilot takım arkadaşının 0.231 saniye gerisinde üçüncü sırayı alırken Hollandalı pilot 0.283 saniye geride dördüncü sırada kaldı.Bu isimlerin arkasından iki eski dünya şampiyonu Fernando Alonso ve Sebastian Vettel gelirken Mercedesler ilk seansa oranla yavaş bir görüntü çizdiler.George Russell sekizinci sırayı alırken Lewis Hamilton on birinci sırada kaldı.Sergio Perez takım arkadaşının epey gerisinde kaldığı seansı dokuzuncu tamamlarken ilk seansta koltuğunu Robert Kubica'ya bırakan Valtteri Bottas ilk onu tamamlayan isim oldu. 

FP3

Üçüncü antrenmanda hafta başından beri beklenen yağmur yüzünü gösterdi.Çoğu pilot uzun süre garajda kalırken piste çıkan pilotlar da mavi logolu lastiklerle birlikte turladılar.Daha sonrasında bazı pilotlar yeşil logolu lastikleri deneseler de yol tutuşu bulmakta oldukça zorlandılar.Seansın başında Charles Leclerc liderliği aldı ve seansı da önde bitirecek gibi gözüküyordu.Fakat seansın sonlarına doğru yaklaşırken geçtiğimiz hafta içinde emekliliğini açıklayan Sebastian Vettel büyük bir spinle bariyerlere gömüldü ve seasn kırmızı bayraklarla durduruldu.Seans yeniden başladığında ise oldukça sürpriz sonuçlarla karşılaştık.Yeşil logolu lastiklerle piste çıkan Nicholas Latifi lastiklerini iyi bir şekilde ısıtmayı başardı ve yıllardır en kötü araçlardan biri olmasına rağmen yağmurlu havalarda fena performans vermeyen Williams'la ilk sırayı almayı başardı.1:41.480'lik derecesiyle seansı Charles Leclerc'in 0.661 saniye önünde lider tamamlayan Kanadalı pilot kariyerinin en flash sonuçlarından birisini almış oldu.Alexander Albon da Williams'la birlikte son turunda çok iyi bir derece yaptı ve 0.901 saniye geride üçüncü oldu.Max Verstappen ve George Russell 2 saniyeye yakın farklarla dördüncü ve beşinci sırada kalırken altıncı ve yedinci sırada kalan İspanyol pilotlar Fernando Alonso ve Carlos Sainz'ın farkları iki saniyenin üstündeydi.Lando Norris.Sebastian Vettel ve Kevin Magnussen ilk onu tamamlarken Lewis Hamilton bir kez daha on birinci sırada kaldı.

Sıralama Turları

Q1

Sıralama turlarının başında pist hafif ıslak olsa da pilotların kuru zemin lastikleriyle tur atmasının önünde bir engel yoktu.Pist gittikçe kurumaya başladıkça da bütün pilotlar turlarını teker teker geliştirmeye ve klasmanı sürekli değiştirmeye başladı.Seansın zirvesinde ise antrenman seanslarına istediği performansı gösteremeyen Lewis Hamilton vardı.İngiliz pilot takım arkadaşı George Russell'ın hemen önünde ilk sırayı almayı başardı.Bütün pilotlar oldukça yakın dereceler kaydederken elenme potasıyla zirve arasındaki fark 1 saniyenin altındaydı.Elenen isimler ise Alpha Tauri ve Williams pilotlarıyla birlikte Sebastian Vettel oldu.Nicholas Latifi son antrenmanı lider bitirdikten sonra bu seansta da ilk sektörde mor derece kaydetmesine rağmen turun geri kalanında hata yaptı ve yirminci olarak elendi.

Q2

İkinci seansta pist hızlandıkça dereceler daha da artmaya başladı.1:18'in altına 4 pilotun indiği seansı Max Verstappen lider tamamlarken şampiyonadaki en büyük rakibi Charles Leclerc ikinci sırada yer aldı.İspanyol pilotlar Fernando Alonso ve Carlos Sainz üçüncü ve dördüncü sırayı alırken 1:18 altına inebilen başka bir pilot olmadı.Elenme bölgesinde ise sürpriz bir isim vardı.Sergio Perez,trafikte kaldığı ve turu bir araya getirmekte zorlandı seansta on birinci sırada kalarak elendi.Bu sonuçla birlikte Kanada'daki yağmurlu sıralama turlarının ardından bu sezon ikinci kez Q3'e kalamamış oldu.Onun dışında elenenler ise Haas pilotlarıyla birlikte Guanyu Zhou ve Lance Stroll oldu.

Q3

Sıralama turlarının sonu oldukça kaotik oldu.İlk turların ardından Carlos Sainz ve George Russell temiz turlar kaydederken Charles Leclerc ve Max Verstappen farklı nedenlerle istedikleri turları kaydedemediler.İkinci denemelerin ardından Ferrariler oldukça iyi dereceler kaydetti ve daha bir turla gelen Carlos Sainz geçici pole pozisyonunun sahibiydi.Kimsenin beklemediği bir anda ise George Russell mor sektör kaydedememiş olmasına rağmen 1:17.377'lik derecesiyle kariyerinde ilk kez pole pozisyonunun sahibi oldu.İngiliz pilot böylelikle Formula 1 tarihinde bu başarıya ulaşan 105. pilot oldu.Ferrariler pole pozisyonunu alamasa da oldukça iyi bir sonuç elde ettiler.Carlos Sainz ikinci sırayı alırken Charles Leclerc üçüncü sıranın sahibi oldu.McLaren'de hafta başından beri istikrarlı bir performans gösteren Lando Norris dördüncü sırayı alırken hafta sonu boyunca takım arkadaşının gerisinde kalan Esteban Ocon,Fernando Alonso'nun hemen önünde beşinci sırayı almayı başardı.DRS sorunu yaşayan Lewis Hamilton yedinci sırayı alırken Valtteri Bottas çok iyi bir derecesyle sekizinci sırayı aldı.Daniel Ricciardo dokuzuncu sırayı alırken sıralama turlarının en büyük hayal kırıklığını Max Verstappen yaşadı.Şampiyona lideri son turunda yaşadığı motor arızasıyla birlikte hızlı bir tur kaydedemedi ve onuncu sırada kaldı.Böylelikle Red Bull pilotları sıralama turlarını onuncu ve on birinci sırada tamamlamış oldu.


Yarış

Pazar günkü yarış öncesindeki en büyük soru işareti hava koşullarıydı.Yarışın öncesinde yağmur yağsa da yarış saatine kadar pist kurudu.Fakat pistin üstünde kara bulutlar vardı ve rüzgar oldukça sert esiyordu.Bu nedenle de pistin yol tutuşu oldukça düşüktü.Yarışın öncesinde Max Verstappen ve Sergio Perez motor değiştirip ceza almazlarken Pierre Gasly ise yarışa pit yolundan başladı.Lastiklere baktığımızda oldukça büyük bir bölünme gördük.George Russell ve Alexander Albon'la beraber McLaren,Red Bull,Alpha Tauri ve Aston Martin pilotları yumuşak hamurla yarışa başlarken Lewis Hamilton ve Nicholas Latifi'yle beraber Ferrari,Alpine,Alfa Romeo ve Haas pilotları orta hamurla yarışa başladılar.Startta ilk 4 sıradaki pilotlar yerlerini korurken Lewis Hamilton,Alpine pilotlarının birbirleriyle mücadelesinden yararlanarak beşinci sıraya çıktı.Red Bull pilotları ise ikişer sıra kazanarak sekizinci ve dokuzuncu sıraya çıktılar.İlk turda Alexander Albon ve Sebastian Vettel arasındaki temasla Albon'un ön kanadı kırıldı ve pistin üstünde kalan parçaların alınması için sanal güvenlik aracı devreye girdi.Sanal güvenlik aracı bittikten sonra Max Verstappen birkaç tur içinde Alpine pilotlarını geride bıraktı ve altıncı sıraya yükseldi.Sergio Perez de aynı şekilde Alpine pilotlarını geçerek ilk pitlere doğru ilerlerken yedinci sırayı aldı.Bu olaylardan sonra da bütün yarış boyunca yaşanacak olan pit yağmuru başladı.

Lando Norris sırasıyla Hamilton,Verstappen ve Perez'e geçildikten sonra ilk pite gelen isim oldu.Favorilerden ilk pite gelen isimler ise George Russell ve Max Verstappen oldu.İkili 17. turda pit stop yaptılar ve orta hamurlarla piste geri döndüler.Böylelikle Carlos Sainz yarışın liderliğini almış oldu.Russell yavaş pit stopla Alpine pilotlarının arkasında vakit kaybederken Verstappen'de aynı şekilde Alpine sürücüleriyle bir kez daha mücadele etmek zorunda kaldı.Carlos Sainz yarışı lider götürürken orta hamurlarla da yarışa başlamasına rağmen Russell'ın yavaş pitinden faydalanmak için rakibinden bir tur sonra pite geldi ve bir kez daha orta hamurlarla piste geri döndü.Fakat kendisi daha yavaş bir pit stop yapınca rakibini geçemediği gibi Esteban Ocon'un da arkasına düştü ve daha da vakit kaybetmeye başladı.Böylelikle yarışın lideri Charles Leclerc olurken Ferrari de Russell'ı avlamak için stratejiyi ikiye bölmüş oldu ve Monakolu pilotu pistte tuttu.Sainz'ın bir tur arkasından Sergio Perez pite geldi ve orta hamurlarla onuncu sırada piste geri döndü.Yarışın diğer favorilerinden Lewis Hamilton ise 20. turda pite gelip orta hamuru taktı fakat Max Verstappen'in arkasında piste geri döndü.Böylelikle Red Bull bir rakibini pit stopla birlikte avlamış oldu.O sırada Max Verstappen'in de en hızlı turları attığını söyleyelim.21. turda yarışın lideri Charles Leclerc pite gelip orta hamura geçti ve George Russell'ın arkasında ikinci sırada piste döndü.Monakolu pilot böylelikle pist stopla takım arkadaşının önüne geçmiş oldu.Daha sonrasında da Alpine pilotları pite gelip sert hamuru taktılar ve tek pit stratejisine dönmüş oldular.Böylelikle herkesin ilk pitinin ardından sıralama Russell,Leclerc,Sainz,Verstappen,Hamilton ve Perez şeklinde oluştu.

Yarışın ortasına doğru yaklaşırken Leclerc,Russell'la olan farkı giderek kapatmaya başladı.Russell birkaç tur boyunca pistte geçiş yapmanın çok zor olmasından faydalanarak rakibine izin vermese de Leclerc 31. turda ilk virajda dışarıdan bir atakla geç frenle rakibini avladı ve liderliği almış oldu.Orta hamurlarla rakiplerine oranla yavaş kalan George Russell,Carlos Sainz'ın baskısı altına girdi.İkilinin çekişmesinden faydalanan Max Verstappen de rakiplerinin hemen arkasına geldi ve bu üçlü ikincilik için çekişmeye başladı.Öndeki ikilinin kapışmasından ve birbirlerini yavaşlatmasından faydalanmak için risk alan Max Verstappen ikinci piti yapan ilk pilot oldu.38. turda pite gelen Hollandalı pilot orta hamurlarla piste altıncı sırada geri döndü.Aynı tur içinde de Sergio Ondan bir tur sonra ise George Russell ve Charles Leclerc pite geldi.İngiliz pilot orta hamurlarla yarışa geri dönerken Ferrari ilginç bir kararla Monakolu pilotunu sert hamurlarla piste yolladı.Charles Leclerc,Max Verstappen'in önünde piste geri dönse de George Russell rakibinin arkasında piste döndü.Böylelikle Red Bull,iki pitinde de bir Mercedes sürücüsünü avlamış oldu.Böylece sıralama tek pit yapmış Sainz ve Hamilton'la beraber Leclerc,Verstappen,pite gelmemiş Perez ve Russell şeklinde oluştu.Pit stopların ardından Charles Leclerc sert hamurları ideal ısıya getirmekte zorlandı ve Max Verstappen'in farkı kapatmasını önleyemedi.Max Verstappen gitgide rakibine yaklaştı ve Leclerc'in pitinden 1 tur sonra onu geride bırakarak üçüncü sırayı aldı.Öndeki ikilinin pit yapacağını da hesaba kattığımızda yarışın teorik liderliğini almıştı.Fakat aynı turda Hollandalı pilot belki de bu sene ilk kez yarrışta bir pilotaj hatası yaparak 13. virajın çıkışında spin attı fakat 360 dönerek bariyere çarpmaktan kurtuldu ve yarışa devam etmeyi başardı.Bu hatasıyla Leclerc'in gerisine düşmesine rağmen Perez ve Russell'ın önünde kalmayı başardı.Start düzlüğüne bu üçlü oldukça yakın çıkarken son virajı Verstappen'in hemen arkasında dönen Sergio Perez oldukça ivme kaybetti ve kendisinde de DRS olmasına rağmen George Russell'a geçildi.Bu olayın hemen ardından da Perez son pitini yaptı ve orta hamurlarla piste geri döndü.

Max Verstappen'in bu spininden sonra lastiklerinin ne kadar hasar aldığı ve kalan 28 turluk mesafeyi bu lastiklerle götürüp götüremeyeceği merak konusuydu.Fakat Leclerc'in durumu çok daha kötüydü.Sert hamurlarla bir türlü istediği performansı alamayan Monakolu pilot Verstappen'in farkı kapatmasını bir kez daha engelleyemedi.45. turda ilk virajda dışarıdan yaptığı atakta istediğini bulamayan Verstappen sonrasında virajın çıkışında içeride kalarak daha iyi bir çekişle şampiyonadaki en büyük rakibini bu yarışta ikinci kez geride bıraktı ve teorik liderliği bir kez daha geri aldı.Yarışın lideri Carlos Sainz 47. turda pite geldi ve bölümü uzatmanın faydasını göremedi.Takımın yavaş pitine ikinci kez kurban giden İspanyol pilot yarışa beşinci sırada yumuşak lastiklerle geri döndü.Böylelikle yarışın lideri Lewis Hamilton olurken İngiliz pilot da 52. turda pite geldi ve yumuşak hamurlarla birlikte yarışa beşinci sırada geri döndü.İkincilik mücadelesi için George Russell,sert lastiklerle çok zorlanan Charles Leclerc'i baskısı altına alırken 54. turda rakibine ona 31. turda yapılan atağın bir benzerini yaptı ve ikinci sırayı almış oldu.Bunun üzerine ise Ferrari yine ilginç bir stratejik karar verdi ve pist üstü pozisyonunu bırakarak Leclerc'i pite aldı.Sert lastiklere sadece 15 tur dayanabilen Leclerc piste yumuşak hamurlarla altıncı sırada döndü ve Ferrari ondan pist üstü geçişlerle podyuma tırmanmasını bekledi.Fakat Leclerc bu beklentiyi hiç karşılayamazken Leclerc'in yapması gerekeni yapan isim Lewis Hamilton oldu.Yarış boyunca Verstappen'le birlikte lastiklerden en iyi performansı almayı başaran pilot olan 7 kez dünya şampiyonu 63. turda ilk viraja gelmeden düzlüğün ortasında Carlos Sainz'ı geçerek podyum basamağına yükseldi.65. turda ise takım arkadaşı George Russell'a dışarıdan atak yaptı ve virajın çıkışında içeriden daha iyi bir çekiş yakalayarak takım arkadaşını geride bıraktı ve ikinci sıraya yükseldi.Yarışın sonlarına doğru Valtteri Bottas güç ünitesi arızasıyla kenara çekti ve sanal güvenlik aracı devreye girdi.İki tur kala yarış tekrar başladıktan sonra ufak bir yağmur geçişiyle DRS kapatılınca kalan bölümde bir geçiş göremedik.

Yarışın geri kalanında Max Verstappen hatasız bir sürüşle damalı bayrağı ilk sırada geçti ve bu seneki 8,kariyerinin 28. zaferine ulaşmış oldu.Hollandalı pilot 10. sıradan başladığı yarışı kazanarak kariyerindeki yarış galibiyetleri arasında en çok yükseliş yaptığı yarışı geride bırakmış oldu.Spin attığı yarışta galibiyete ulaşarak da kariyerin en iyi performanslarından birisini sergilemiş oldu.Lewis Hamilton yedinci sırada başladığı yarışta startta Alpine pilotlarını avlayarak beşinci sıraya çıktı.Sonrasında da yarış boyunca lastiklerini en iyi kullanan isim oldu ve ikinci sırada yarışı bitirerek son 5 yarışı podyumda tamamlamış oldu.Podyumun son basamağı ise kariyerinde ilk kez yarışa ilk sıradan başlayan George Russell oldu.İngiliz pilot pitlerde Verstappen'e,pist üstünde de Hamilton'a geçilmekten kurtulamasa da geçtiğimiz yarışın ardından bir kez daha podyuma çıkmış oldu.Mercedes de böylelikle iki yarış üst üste iki araçla birlikte podyuma çıkmış oldu.Carlos Sainz yarış boyunca takım arkadaşından daha iyi bir strateji izlese de takımının iki yavaş pitine kurban gitti ve son turlarda Hamilton'a geçilerek dördüncü sırada finish gördü.Sergio Perez yarış boyunca çok fazla ortada gözükmese de on birinci başladığı yarışı beşinci sırada bitirerek iyi bir sonuç almış oldu.Charles Leclerc,bir ara liderliğe kadar yükseldiği yarışta Ferrari'nin sert lastik seçiminin kurbanı oldu.Pist üstünde Verstappen'e iki kez geçilen Monakolu pilot,Russell'a da geçilince pite geldi ve yarışı altıncı sırada tamamladı.Öndeki müthiş kaotik ve stratejik yarıştan pek değinemediğimiz orta sıralarda geri kalanların en iyisi Lando Norris oldu.Leclerc'le aynı şekilde ikinci pitinde sert hamura geçen İngiliz pilot istediği tempoyu tutturamadı fakat tur yemenin sınırına gelmesine rağmen yarışı yedinci sırada tamamladı.Onun arkasında ise belki de yarışın en kötü stratejisini yapan Alpine pilotları yer aldılar.Orta hamurla başladıkları yarışta sert lastiklere geçen Alonso ve Ocon tek pit stopla yarışı bitirmeyi düşündüler.Ancak tempoya hiç ayak uyduramadılar ve Norris'i avlama şansını bulamadılar.Fernando Alonso,Esteban Ocon'dan çok iyi bir savunma yedi ve yarış boyunca bundan şikayet etti.Özellikle ikilinin Daniel Ricciardo'yla kapıştığı bölümde McLaren pilotunun ikisini de avlaması onlar açısından tam bir fiyaskoydu.Fernando Alonso uzun bir süre takım arkadaşının arkasında kalmasına rağmen yarışın ikinci yarısında takım arkadaşını geçti ve yarışı da arka arkaya sekizinci ve dokuzuncu sırada bitirdiler.Yarışın son puanı ise Sebastian Vettel'e gitti.4 kez dünya şampiyonu Alman pilot yarışın sonlarına doğru geçen hafta yapamadığını yaparak takım arkadaşı Lance Stroll'ü geçti ve son turlara doğru Ocon'u zorlamasına rağmen rakibinin arkasında kalarak onuncu sırayı almış oldu.Emekliliğini açıkladığı yarışta on sekizinci sıradan başlayarak puan alması da oldukça önemliydi.Lance Stroll puan alabilecek gibi gözüktüğü yarışta Daniel Ricciardo'nun temasıyla spin attı ve sonrasında da temposunu koruyamayarak on birinci sırada finish gördü.Pierre Gasly Q1'de elendiği sıralama turlarından sonra iyi yükseldi ve on ikinci sırada finish gördü.Daniel Ricciardo damalı bayrağı on üçüncü sırada geçmesine rağmen Stroll'le yaşadığı temas sonrası aldığı 5 saniye cezayla on beşinci sıraya geriledi.Böylelikle on üçüncü sıra Guanyu Zhou'nun olurken on dördüncü sıra da iyi bir yükseliş gösteren Mick Schumacher'e gitti.İlk turdaki temasların ardından kanat değiştirmek zorunda kalan Kevin Magnussen ve Alexander Albon on altıncı ve on yedinci sırayı alırken Nicholas Latifi ile yarış içerisinde spin atan Yuki Tsunoda yarışı tamamlayan diğer isimler oldular.Valtteri Bottas ise yaşadığı motor arızasıyla yarışı tamamlayamayan tek isim oldu.

Pilotlar klasmanında Max Verstappen bir kez daha farkı açtı ve 178 puanlı Charles Leclerc'in 80 puan önünde 258 puanla liderliğini sürdürdü ve farkı 3 yarışın üstüne çıkardı.Sergio Perez 173 puanla ikinci sırayı yakından takip ederken George Russell,bu haftaki sonuçla beraber yaz arası öncesi 158 puanla 156 puanlı Carlos Sainz'ı geçerek dördüncü sırayı aldı.Lewis Hamilton 146 puanla önündeki ikiliyi yakından takip ederken geri kalanların en iyisi konumunda ise 76 puanla Lando Norris bulunuyor.Esteban Ocon 58 puanla sekizinciliğini devam ettirirken Valtteri Bottas ile Fernando Alonso 46 ve 41 puanla ilk onu tamamlıyor.Takımlar klasmanında ise Red Bull 431 puana ulaşarak rakiplerine 100 puana yakın bir fark atmış şekilde liderliğini sürdürüyor.Ferrari 334 puanla ikinci sırada bulunurken Mercedes 304 puanla farkı 1 yarış seviyesine getirmiş durumda.Oldukça yakın giden dördüncülük mücadelesinde Alpine,99 puanla 95 puanlı McLaren'e karşı üstünlüğünü sürdürüyor.Alfa Romeo 51 puanla altıncı sırada rahat gözükürken Haas 34,Alpha Tauri 27 ve Aston Martin 20 puanla yedincilik için mücadele ediyorlar.Williams ise 3 puanla son sırada bulunuyor.

Özetle genellikle sıkıcı yarışlar izlediğimiz Macaristan'da sezonun stratejik anlamda en keyifli yarışlarından birisini izledik.Pist üstü geçişlerin normalden fazla olduğu,spinlerin ve pit hatalarının yaşandığı bir yarışı geride bıraktık.Bu müthiş yarışın ardından 1 ay ara veriyoruz.Aranın ardından da takvimin en güzel pistlerinden olan Belçika'daki Spa-Francorchamps'dayız.Takımlar yaz arasını nasıl geçirdi?Mercedes öndeki iki takımla artık kafa kafaya mı gidecek?Orta sıralardaki hareketlilik nasıl şekillenecek?Tüm bu soruların yanıtlarını yaz arasından sonraki yarışlarda hep beraber öğreneceğiz.Önümüzdeki ay görüşmek üzere...

Eren Arslanoğlu

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bayern Münih Sezon Başı Analizi

Snooker Nedir? Nasıl Oynanır?

Silverstone'daki Unutulmaz Yarışta Zaferin Adı Carlos Sainz!