Formula 1 Sezon Arası Değerlendirmesi

 

Formula 1'de 2022 sezonu tüm heyecanı ile devam ediyor.Sezonda şu ana kadar 13 yarış geride kalırken şu ana kadar 4 sürücünün yarış kazandığını,7 sürücünün podyuma çıktığını ve tam 19 sürücünün puan kazandığını görüyoruz.5 pilot pole pozisyonu başarısını alırken 3 pilot kariyerinde ilk kez bu başarıya ulaştı.Galibiyet ve podyum yarışında genellikle aynı isimler mücadele etse de orta sıralar ve puan yarışında sürekli başka isimlerin söz sahibi olduğunu gördük.Formula 1,5 dediğimiz grupta pistin yapısı,hava koşulları,lastik stratejileri ve sıralamalar ile yarışlarda değişen performansların sıralamayı oldukça değiştirdiğini gördük.O zaman yaz arasından sonra Belçika'da yapılacak yarış öncesinde takımların ve pilotların nasıl sezonlar geçirdiğine hep beraber bir göz atalım.

Red Bull Racing

Red Bull için sezon geçtiğimiz sezonki yakın mücadeleden sonra biraz daha rahat gidiyor diyebiliriz.Dayanıklılık sorunlarıyla birlikte sezonun başında çok fazla puan kaybeden takım bu sorunları aştıktan sonra potansiyelini göstermeyi başardı.13 yarışın 9'unda damalı bayrağı ilk sırada görmeyi başaran takım sezonun ilk yarışında 2 araçla birden yarışı tamamlayamadıktan sonraki bütün yarışlarda en az 1 araçla podyuma çıkmayı başardı.Takım bu sonuçlarla birlikte 431 puanla takımlar şampiyonasının lideri konumunda bulunuyor.

Max Verstappen

Max Verstappen adına geçtiğimiz sezonki büyük mücadelenin ardından oldukça dominant bir sezon geçiyor diyebiliriz.Mercedes'in geride kaldığı ve Ferrari'nin kendi kendini baltaladığı sezonda Verstappen,son yıllarda Lewis Hamilton'dan görmeye alıştığımız dominasyonlardan birini gösteriyor.Aslında sezon başında tablo şu ankinden oldukça uzaktı.Bahreyn'da galibiyet mücadelesini zorlarken batarya sorunu nedeniyle yarışı terk etmek durumunda kaldı.Cidde'de bu sezonki ilk zaferini Leclerc'le pist üzerinde girdikleri muhteşem mücadeleyle birlikte kazanan Hollandalı pilot,Avustralya'da da motorundan dumanlar çıkararak yarışa veda etmek durumunda kaldı.Bu 3 yarıştaki 2 DNF ile beraber şampiyona lideri Leclerc'le arasındaki fark tam 46 puan olmuştu.İmola'daki yarışla birlikte şampiyona Verstappen için tersine dönmeye başladı.Sezonun ilk pole pozisyonunu burada alan Hollandalı pilot sprint yarışında startta rakibine geçilse de yarışın sonlarına doğru rakibini geçerek sprinti kazandı.Yarışta da herkesten hızlı gözükerek sezonun ikinci galibiyetini aldı.En hızlı tur puanını alarak da hem grand slam yaptı hem de 34 puanla bir hafta sonunda toplanabilecek maksimum puanı toplamış oldu.Miami'de rakibini pist üstünde geçerek yarışı kazanan Verstappen,İspanya'da da rakibinin yarış dışı kalmasıyla yarış galibiyetine gitmiş oldu.Üst üste aldığı 3 yarış galibiyetiyle birlikte de Red Bull pilotu şampiyona liderliğine yükselmiş oldu.Ardından Monako'da takım arkadaşından daha yavaş gözüktü ve yarışı üçüncü sırada bitirdi.Daha sonrasında Azerbaycan'da Ferrari'nin yaşadığı şanssızlıklarla birlikte zirveye geri dönen Verstappen,Kanada'da da poleden başladığı yarışta hayatının en rahat zaferlerinden birisini kazandı.Bu galibiyetlerle birlikte de sezon başında 46 puan geriye düştüğü pilotlar şampiyonasında artık 46 puan farkla kendisi lider oldu.Silverstone'daki yarış kendisinin pist üzerinde şanssızlıklar yaşadığı tek yarış oldu.Yarışta bir ara lider konuma geçen Verstappen pist üstündeki kanat parçalarının bir tanesinin aracının tabanına zarar vermesi ve oraya sıkışmasıyla çok vakit kaybetti ve yarışı ancak yedinci sırada tamamlayabildi.Avusturya'daki yarış ise Red Bull'un en büyük rakibi Ferrari'den en yavaş gözüktüğü yarıştı.Takımının kendi evindeki yarışta pole pozisyonunu alan Verstappen pist üstünde Leclerc'e 3 kez geçildi ve yarışı ikinci sırada tamamladı.Fransa'daki yarışta Leclerc'in kazasıyla birlikte bir kez daha rahat bir galibiyet almayı başaran Verstappen,Macaristan'da ise hayatının en iyi performanslarından birisini gösterdi.Sıralama turlarında yaşadığı motor sorununun ardından yarışa onuncu sıradan başlayan Hollandalı pilot,daha sonrasında bir kez de spin attığı yarışı müthiş bir yükselişle kazanmayı başardı ve kariyerinde en kötü sıralamadan başlayarak kazandığı yarışı geride bıraktı.

Toplamda 13 yarışta 8 kez kazanmayı başaran Hollandalı pilot 10 kez podyuma çıkmayı başardı.3 kez pole pozisyonu kazanma başarısını gösteren Verstappen 4 kez de yarışlarda en hızlı turu kaydetti.Bu sonuçlarla da birlikte kendisi 258 puanla şampiyonada lider konumda bulunuyor.

Sergio Perez


Sergio Perez için sezon inişli çıkışlı devam ediyor diyebiliriz.Meksikalı pilot geçtiğimiz seneki takıma alışma evresini atlattıktan sonra bu sezon daha istikrarlı bir performans verse de takım arkadaşı Verstappen'e oranla daha zayıf bir sezon geçiriyor.Sezonun ilk yarışı Bahreyn'de motor arızası nedeniyle yarışı tamamlayamayan Perez,Cidde'de ise "Hayatımın en iyi turuydu" dediği turla kariyerinde ilk kez pole pozisyonunu kazanmayı başardı.Ancak yarışta güvenlik aracı zamanlaması şanssızlığı yaşadı ve damalı bayrağı dördüncü sırada gördü.Sonrasında takım arkadaşının kaldığı yarışta ikinci sırayı alan Perez sezonun ilk podyumunu alırken İmola'da da sprint yarışındaki üçüncülüğün ardından yarışta Leclerc'in hatasıyla ikinci sırayı alarak 2 yarış üst üste podyum almış oldu.Ardından Miami'deki yarışı takım arkadaşı ve Ferrarilerin arkasından dördüncü sırada tamamlayan Meksikalı pilot İspanya'da aldığı ikincilikle podyuma geri döndü.İspanya'daki yarışta takım arkadaşı Verstappen'le takım kararıyla mücadele ettirilmemesine de oldukça tepkiliydi.Daha sonrasında ise Monako'daki yarışta sezonun en kuvvetli performanslarından birisini gösteren Perez,takım arkadaşı Verstappen'den oldukça üstün olduğu hafta sonunda pit stratejisiyle de beraber bütün rakiplerini geride bırakarak bu sezonki tek,kariyerinin üçüncü zaferini kazanmış oldu.Bu galibiyetle birlikte takım arkadaşının sadece 15 puan arkasına gelen Perez yavaş yavaş şampiyonluk hayalleri kurmaya başladı.Ancak sezonun devamı onun için o kadar da iyi geçmedi.Azerbaycan'daki yarışta bir kez daha takım arkadaşının arkasına geçirilen Perez,zaten takım arkadaşından yavaş göründüğü hafta sonunda bu karara itiraz etmedi.Burada aldığı ikincilikle de şampiyonada Leclerc'i geçerek ikinci sıraya yükseldi.Kanada'daki yarışta motor arızasıyla birlikte bu sezon ikinci kez yarışı tamamlayamayan Meksikalı pilot,Silverstone'da ise takım arkadaşının sorun yaşadığı yarışta güçlü bir performansla ikinci sırayı almayı başardı.Avusturya'da sıralamalarda pist limiti ihlali yapıp turu silinmedikten sonra Q3'te yarışan fakat sonrasında diskalifiye edilen ve buna büyük tepki gösteren Perez,sprintte iyi bir yükseliş gösterirken yarışta ise ilk turda George Russell'la temas edip son sıraya düştü ve daha sonrasında takımın aracı pite çekmesiyle bu sezon üçüncü kez bir yarışı tamamlayamamış oldu.Paul Ricard'da üçüncü sırada devam ederken sanal güvenlik aracı arkasında yaptığı hatayla podyum basamağını kaybeden Perez,Macaristan'daki kaotik yarışta da zayıf bir performansla beşinci sırada kaldı.

1 yarış galibiyetinin yanında toplamda 6 kez podyum başarısı gösteren Sergio Perez,kariyerinde ilk pole pozisyonunu da bu sezonda kazanmayı başardı.Azerbaycan'da da bir en hızlı tur puanı alan Meksikalı pilot toplamda 173 puanla şampiyonayı üçüncü sırada götürüyor.

Ferrari


Ferrari için oldukça hayal kırıklığı bir sezon oluyor diyebiliriz.Takım sezona oldukça iyi başlayıp şampiyonluğun bir numaralı adayı gibi gözükürken İmola'daki dönüm noktasının ardından resmen çöküşe geçti.Zaman zaman fena performanslar göstermeseler de dayanıklılık sorunları ve stratejik hatalarla birlikte bunlara sürücü hataları da eklenince takım kazanabileceği pek çok galibiyetin uzağında kaldı.Tifosi bütün bu yaşananlarla birlikte oldukça hayal kırıklığına uğrarken takımın pit duvarı da eleştiri oklarının hedefi haline geldi.Bu sonuçlarla birlikte de takım 334 puanla takımlar klasmanında ikinci sırada bulunuyor.

Charles Leclerc


Charles Leclerc için gerçekten beklentilerin uzağında bir sene oluyor.Monakolu pilot kariyerinin en iyi sürüşlerinden birini yaptığı Bahreyn'de sezona galibiyet başlamayı başarmıştı.Ardından Cidde'de Verstappen'le verdiği büyük mücadelenin ardından ikinci sırada kalırken sonrasında Avustralya'da rakibinin sorun yaşamasıyla farklı bir şekilde zafere gitti ve kariyerinin ilk grand slamini yapmış oldu.71 puanlık müthiş başlangıcın ardından en yakın rakibi Verstappen'e 46 puan fark açan Leclerc,sezonda daha uzun bir süreç olmasına rağmen şampiyonluğun tek adayı konumuna gelmişti.Ancak İmola'da işler onun için değişti.Sprint yarışının startında Verstappen'i geçtikten sonra son turlarda rakibine geçilen Monakolu pilot asıl yarışta da startta Perez'e geçildi.Yarışın içinde yükselmek için gereğinden fazla zorlayan Leclerc,spin atarak kanadını kırdı ve ekstra pitle üçüncülüğü kaybedip yarışı ancak altıncı sırada tamamladı.Bu hatanın ardından da sezon Leclerc için istediği gibi devam etmedi.Poleden başladığı Miami yarışını Verstappen'e pist üstünde geçilerek ikinci sırada bitiren Leclerc,İspanya yarışında ise poleden başlayıp açık ara yarışı kazanacak gibi gözükürken dayanıklılık sorunları nedeniyle yarışa veda etti ve bu sezon ilk kez yarış dışı kalmış oldu.Böylelikle şampiyona liderliğini de Max Verstappen'e kaptırmış oldu.Kendi evindeki yarışta ise Ferrari pit duvarının kurbanı oldu.Poleden başladığı yarışta Ferrari,onu pite alıp almama konusunda tereddütte kaldı.O sırada pite dalan Leclerc çift pit esnasında oldukça vakit kaybederek Red Bull'un da iyi stratejisiyle dördüncü sırada kaldı.Azerbaycan'da da pole pozisyonunu almayı başaran Leclerc,startta Perez'e geçilse de pit stoplarla birlikte liderliği geri almıştı.Fakat motorundan dumanlar çıkartarak pite dönmek zorunda kalan Leclerc bu sezon ikinci kez yarış dışı kalmış oldu.Kanada'da motor değişikliğiyle birlikte yarışa son sıradan başlamak zorunda kalan Leclerc,oldukça iyi bir yükseliş gösterip podyum alabilecek bir konuma gelmişti.Fakat Ferrari mekanikerlerinin yavaş pit stop'uyla uzunca bir trenin arkasında kalan Monakolu pilot podyum şansını kaybetti ve yarışı dördüncü sırada tamamladı.Silverstone'da ise Leclerc bir kez daha strateji kurbanı oldu.Önce takım onun Sainz'ın önüne geçmesine izin vermedi ve bu Leclerc'in çok vakit kaybetmesine neden oldu.Ardından lider giderken güvenlik aracının arkasında takım onun yerine Sainz'ı pite aldı ve onu eskimiş lastiklerle pistte bıraktı.Bu lastiklerle rakiplerine direnemeyen Leclerc yarışı dördüncü sırada tamamladı.Bu sorunlu 7 yarışlık dönemin ardından Avusturya'da Ferrari rakiplerinden net bir şekilde hızlı olduğunu gösterdi.Leclerc de aracının hakkını vererek Verstappen'i pist üstünde 3 kez geçmeyi başardı.Yarışın son turlarında gaz pedalı sorunuyla korku dolu anlar yaşayan Monakolu pilot aracını finishe ulaştırmayı başardı ve bu sezonki üçüncü galibiyetini elde etti.Fransa'da pole pozisyonu kazandıktan sonra rahat bir şekilde lider giden Leclerc,bir kez daha sonuca etki eden bir sürüş hatası yaptı ve spin atıp bariyerlere çarparak bu sezon üçüncü kez yarış dışı kaldı.Macaristan'da da üçüncü sıradan başladığı yarışta liderliği aldıktan sonra Ferrari'nin yanlış bir tercihle Leclerc'i sert lastiklere geçirmesi Monakolu pilotun işini çok zorlaştırdı ve bu yavaş kaldığı bölümle damalı bayrağı yalnızca altıncı sırada geçebildi.

Çok sayıda pilotaj ve stratejik hatayla puanlar kaybeden Leclerc bu sezonda 3 kez yarış galibiyeti alırken yalnızca 5 kez podyum başarısı gösterebildi.7 kez pole pozisyonu kazanarak ne kadar iyi bir tek tur pilotu olduğunu gösteren Leclerc,yarışlarda da 3 kez en hızlı tur puanını cebine koydu.Şampiyonada da bu sonuçlarla birlikte 178 puanla ikinci sırada bulunuyor.

Carlos Sainz


Carlos Sainz için de geçen seneki şampiyona beşinciliğinden sonra beklentilerin altında bir sezon geçiyor diyebiliriz.Bahreyn'deki ilk yarışta Verstappen'in kalmasıyla ikinci sırayı alan Sainz,Cidde'yi de Leclerc ve Verstappen'in ardından üçüncü bitirdi.Avustralya'da sıralama turlarında güvenlik aracı şanssızlığı yaşayan Sainz,yarışta da kötü bir atak denemesiyle çakıllara gömüldü ve yarış dışı kaldı.İmola'da da Ricciardo'nun temasıyla yarış dışı kalan İspanyol pilot,Miami'de Perez'e karşı direnip üçüncü sırayı almayı başararak 2 yarış aradan sonra podyuma dönmüş oldu.Kendi evindeki yarışta hata yaparak çakıl havuzuna çıkan Sainz,sonrasında toparlanarak dördüncü sırayı almayı başardı.Monako'da ise şans onun yüzüne gülmedi.Yağmur lastiklerinden kuru zemin lastiklerine geçilmeden önce ekstra pit yapmayan Sainz,yoğun yağmur lastiklerini iyi çalıştırarak galibiyeti kendi elleriyle almak üzereydi.Ferrari'nin stratejisine karşı çıkarak pistte kalan Sainz eğer pitten çıkış turunda Albon'a takılmasaydı yüksek ihtimalle Perez'in önünde kalarak kariyerinin ilk zaferini alacaktı.Ancak yine de yarışı ikinci sırada tamamlayan Sainz,kendi evindeki hayal kırıklığının ardından podyuma dönmüş oldu.Azerbaycan'da dördüncü olarak ilerlerken vites kutusu arızasıyla yarış dışı kalan Sainz,Kanada'da ise fena gözükmedi.Leclerc'in ceza almasıyla yarış galibiyetini zorlayacak tek Ferrari olarak kalan Sainz,yarış boyunca Verstappen'i baskı altına almasına rağmen rakibinin arkasında ikinci sırada finish gördü.İspanyol pilot hayatının en iyi hafta sonunu ise İngiltere'de geçirdi.Silverstone'da rakiplerinin hata yapmasıyla pole pozisyonunu kazanan Sainz,yarış içinde hata yaparak liderliği kaybetse de daha sonra Verstappen'in aracındaki hasarla birlikte liderliğini geri aldı.Sonrasında Leclerc'i uzun süre arkasında tutan ve takım arkadaşına epey vakit kaybettiren Sainz,sonrasında takım arkadaşına yer vererek bir kez daha liderliği kaybetti.Yarışın sonundaki güvenlik aracında Ferrari,Leclerc'in yerine onu pite alınca Sainz,taze lastiklerle takım arkadaşını geride bıraktı ve kariyerinin ilk galibiyetini kazandı.Böylelikle o hayallerini süsleyen zafere kavuşmuş oldu.Bir hafta sonra ise bu hayaller kabusa döndü.Sainz,Ferrari'nin açık ara herkeste daha hızlı olduğu hafta sonunda 1-2 yapacak gibi görünüyordu.Carlos Sainz da yaptığı pitin ardından Verstappen'i takip etmeye başlamıştı.Ancak aracının motoru tam anlamıyla alev aldı ve bu yanan motorla birlikte Sainz yarışı bırakmak durumunda kaldı.Bu sonuçla İspanyol pilot bu sezon dördüncü kez yarış dışı kalmış oldu.Avusturya'da patlayan motorun ardından Fransa'daki yarışa son sıradan başlayan Sainz,tartışmasız yarışın en hızlı pilotuydu.Son sıradan başladığı yarışta pit yolundaki hatasıyla 5 saniye ceza alan Sainz,üçüncülüğe çıkıp podyum basamağına kadar yükselmeyi başardı.Ferrari'nin onu tam üçüncülük atağı yaparken pite çağırması oldukça enteresan bir durumken bir tur sonra da takım Sainz'ı pite aldı ve İspanyol pilot yarışı beşinci sırada tamamladı.İkinci sıradan başladığı Macaristan yarışında pitlerle birlikte gerileyen Sainz,daha sonrasında taze lastiklerle arkadan yükselme stratejisinde de başarılı olamadı ve yarışı beşinci sıradan tamamladı.

Çok fazla iniş ve çıkışla geçen sezonda Carlos Sainz kariyerinin ilk pole pozisyonunu ve galibiyetini kazandı.6 kez podyuma çıkma başarısı gösteren İspanyol pilot 2 yarışta da en hızlı tur puanını almayı başardı.Sezon içinde takımıyla kontrat uzatması konusunda anlaşan Sainz,Şu ana kadarki performansıyla birlikte yaz arasına 156 puanla pilotlar şampiyonasında beşinci olarak girdi.

Mercedes


Mercedes için sezon başına oranla sezonun beklentilerin oldukça üzerinde devam ettiğini söyleyebiliriz.Geçtiğimiz sezonki şampiyonluk mücadelesinin ardından değişen yönetmelikle birlikte sezon başında dalgalanma probleminden en fazla etkilenen takımlardan birisi olan Mercedes,bu süreçte oldukça kötü yarışlar çıkardı ve çok fazla puan kaybetmiş oldu.Sezonun devamında takım biraz daha yükselişe geçse de takım bundan önceki yılların aksine hâlâ en iyi 2 araçtan birine sahip değil.Ancak bu sezon takımın dayanıklılık açısından en iyi takım olduğunu ve Silverstone'daki Russell'ın kazası hariç bütün yarışları iki araçla tamamladığını da hatırlatalım.Sezonun son 6 yarışın tamamında en az 1 araçla podyum yapmayı başaran takım şu an 304 puanla takımlar şampiyonasında üçüncü sırada bulunuyor.

George Russell


George Russell için yeni takımındaki ilk senesinde gayet iyi bir sezon oluyor diyebiliriz.Bahreyn'de Red Bull'ların kalmasıyla dördüncü sırayı almayı başaran Russell,Cidde'de de Ferrari ve Red Bull'ların ardından beşinci olmayı başardı.Avustralya'da güvenlik aracı zamanlamasını iyi tutturarak üçüncü sırayı almayı başardı ve kariyerinde ilk kez podyuma çıkma başarısı gösterdi.İmola'da Mercedes'in epey sorun yaşadığı yarışta Leclerc'in hatasıyla dördüncü sırayı almayı başaran İngiliz pilot,Miami'de de sert lastikle başlayıp doğru zamanda güvenlik aracını tutturarak takım arkadaşını mağlup etti ve beşinci sırayı aldı.İspanya'da Mercedes önündeki takımlarla arasındaki farkı oladukça kapatmış ve onlarla rekabet edebiliyor gibi gözüktü.George Russell bu sayede bir ara liderliğe çıktığı yarışta Red Bull'lara direnemeyerek üçüncü sırayı aldı ve kariyerinde ikinci kez podyuma çıktı.Monako'da Mercedes öndekilerden bir kez daha yavaş gözüktü fakat Russell geri kalanların en iyisi olmayı başararak beşinci sırayı aldı.Azerbaycan'da Ferrari'lerin kalmasıyla bir kez daha geri kalanların en iyisi olmayı başaran Russell,üçüncü sırayı alarak bir kez daha podyuma çıktı.Kanada'da takım arkadaşının temposuna ayak uyduramayan Russell,Leclerc ve Perez'in kalmasıyla podyum fırsatını kaçırırken kendi evindeki yarış onun açısından kabus gibi geçti.Silverstone'da Pierre Gasly ile temas yaşayan Russell,aracının kontrolünü kaybederek Guanyu Zhou'nun üzerine savruldu ve Zhou'nun o dehşet kazasına sebebiyet vermiş oldu.Ardından pozitif bir hareketle yarışa geri dönme imkanı varken araçtan inip Zhou'ya yardıma koşan Russell,herkesin takdirini kazansa da bu sezon ilk kez yarış dışında kalmış oldu ve 9 yarışlık ilk beşte bitirme serisini de kaybetmiş oldu.Avusturya'da sıralama turlarındaki kazasının ardından sprint yarışında dördüncülüğü çok rahat alan Russell,yarışta Perez'le temasının ardından 5 saniye ceza alsa da sonrasında kaybettiği sıraları geri kazanarak dördüncülüğü aldı.Fransa'da Perez'le bu kez podyum savaşı için karşı karşıya gelen İngiliz pilot,ilk atağında rakibini pist dışına sürüklese de sonrasında sanal güvenlik aracının bitiş zamanlamasını rakibine oranla çok daha iyi tutturarak podyumun son basamağına ulaşmış oldu.Macaristan'da ise Russell,Mercedes'in hiç beklemediği bir sonuç aldı."Bay Cumartesi" sıralamalardaki müthiş son turuyla kariyerinin ilk pole pozisyonunu kazanmayı başardı.Yarışta da fena performans göstermeyen Russell,yarışta diğerlerinden ayrı bir seviyede süren Verstappen ve Hamilton'ın arkasında üçüncülüğü almayı başardı.

Yeni takımıyla ilk sezonunda müthiş bir istikrar gösteren Russell,Silverstone'da yarış dışı kalması dışında bütün yarışları ilk beşte bitirmeyi başararak bu sorunlu başlayan sezonda muazzam bir istikrar gösteriyor.Bu süreçte 5 kez podyuma çıkma başarısı gösteren Russell bu performansıyla pilotlar klasmanında 158 puanla dördüncü sırada bulunuyor.

Lewis Hamilton


Lewis Hamilton için sezonun ilk çeyreği ile ikinci çeyreği arasında dağlar kadar fark var diyebiliriz.7 kez dünya şampiyonu sezonu Bahreyn'de Red Bull'ların kalmasıyla birlikte üçüncülükle açsa da Cidde'de Q1'de havlu atıp sonrasında yarışı onuncu sırada tamamladı.Avustralya'da fena bir yarış geçirmeyen Hamilton,takım arkadaşının güvenlik aracı arkasındaki pitiyle onu geçmesiyle dördüncü sırada podyumu kaçırmış oldu.İmola'da ise Hamilton,belki de kariyerinin en kötü hafta sonlarından birisini geçirdi.Sıralama turları ve sprint yarışında hiç varlık gösteremeyen Hamilton,Mercedes'in yunuslama sorunuyla birlikte Pierre Gasly'nin arkasında takılıp kaldı ve geçtiğimiz sezon şampiyonluk için rekabet ettiği Verstappen'den tur yediği yarışı on üçüncü sırada tamamladı.Miami'de takım arkadaşıyla girdiği beşincilik mücadelesini kaybeden Hamilton,İspanya'da takımın ön gruba yakın gözükmesiyle ön gruba yakın gözüktü.Ancak aracındaki ufak bir arızayla kontrollü sürmek durumunda kalan İngiliz pilot yarışı beşinci sırada tamamladı.Monako'da sekizinci başladığı yarışı sekizinci bitiren Hamilton,Azerbaycan'da ise sırt ağrıyla mücadele ettiği yarışı dördüncü sırada bitirerek iyi bir performans ortaya koydu.Bu sağlık problemi de daha sonrasında FIA'nın yunuslama konusunda bazı önlemler almasına neden oldu.Kanada'dan itibaren Lewis Hamilton'ın sezonu yükselişe geçmeye başladı.Montreal'de dördüncü sıradan başladığı yarışta Verstappen ve Sainz'ın arkasında üçüncü sırayı almayı başaran Hamilton,böylelikle Bahreyn'den sonra ilk kez podyuma çıkmış oldu.Ardından Silverstone'daki unutulmaz yarışta bir ara lider götürdüğü yarışı üçüncü sırada tamamladı.Avusturya'da sprint yarışında Mick Schumacher'le mücadelesinde 1 puanı almayı başaran Hamilton,yarışta ise müthiş bir yükselişle Sainz'ın kalması ve takım arkadaşının ceza almasının da yardımıyla bir kez daha üçüncü sırayı aldı.Fransa'da dördüncü başladığı yarışta iyi startla üçüncü sıraya çıkan Hamilton,Leclerc'in kalmasıyla ikinci sırayı alarak bu sezonki en iyi sonucunu aldı.Macaristan'da ise sıralamalarda hayal kırıklığı yaşayan Hamilton,yarışta harika bir sürüşle çok iyi yükseldi ve damalı bayrağı ikinci sırada görmeyi başardı.

Sezonun ilk çeyreğinde kötü araca adapte olma konusunda takım arkadaşının epey gerisinde kalan Hamilton,son yarışlarla birlikte aracın daha iyi hale gelmesiyle çok daha iyi bir görüntü veriyor.Henüz bir yarış galibiyeti veya pole pozisyonu kazanamasa da 6 kez podyuma çıkmayı başaran 7 kez dünya şampiyonu 2 kez de en hızlı tur puanını almayı başardı.Bu performansıyla da birlikte an itibariyle pilotlar şampiyonasında 146 puanla altıncı sırada bulunuyor.

Alpine


Alpine açısından gayet iyi bir sezon geçtiğini söyleyebiliriz.Orta sıralardaki en güçlü takımlardan biri olarak gözüken Fransız ekibi,Ocon'un istikrarlı performansı ve Alonso'nun tecrübesiyle İmola hariç bütün hafta sonlarından puanla ayrılmayı başardı.Şu günlerde Alonso'nun seneye takımdan ayrılmasıyla ve Oscar Piastri'yi de kaybetmeleriyle daha çok ikinci pilot tartışmalarıyla gündeme gelen Alpine,bu tartışmaların arasında sezonu gayet iyi götürüyor ve takımlar klasmanında 99 puanla dördüncü sırada bulunuyor.

Esteban Ocon


Esteban Ocon açısından sezonun gayet istikrarlı devam ettiğini söyleyebiliriz.Fransız pilot,Bahreyn'deki ilk yarışta 5 saniye ceza almasına rağmen yedinci olmayı başarırken Cidde'deki yarışta da takım arkadaşıyla girdiği mücadelenin ardından geri kalanların en iyisi olarak altıncı sırayı almayı başardı.Avustralya'da hatasız bir sürüşle yedinci sırayı almayı başaran Ocon,İmola'da mekanik arızanın ardından sıralamada etkisiz kalırken yarışta da aldığı 5 saniye cezayla birlikte on dördüncü sırada kaldı.Miami'de antrenmanda kaza yapıp sıralama turlarına katılamayan Ocon,yarışta ise güvenlik aracı arkasındaki pitiyle sekizinci sırayı almayı başardı.İspanya'da sıralama turlarında bir kez daha hayal kırıklığı yaşayan Ocon,yarışta bunu bir kez daha telafi etmeyi başararak yedinci sırayı aldı.Monako'da yarışı dokuzuncu bitirmesine rağmen Hamilton'la temasının ardından aldığı cezayla on ikinci sırada kalan Ocon,Azerbaycan'da ise takım arkadaşından uzak bir tempoyla onuncu sırayı aldı.Kanada'da takımın kendisinin üzerine stratejiyi kurmasını iyi değerlendiren Fransız pilot,güçlü bir performansla geri kalanların en iyisi olarak altıncı sırayı almayı başardı.Silverstone'da motor arızası nedeniyle yarışı yarıda bırakan Ocon,Avusturya'da ise sprint yarışını altıncı sırada tamamlarken yarışta da beşinci oldu ve sezonun en iyi sonucunu elde etti.Kendi evindeki yarışın ilk turunda 5 saniye ceza alan Fransız pilot,yarışın devamını iyi getirip sekizinci sırayı alırken geçtiğimiz sezon kariyerinin tek galibiyetini aldığı Macaristan'da kötü stratejiyle beraber dokuzuncu sırada kaldı.

Takım arkadaşına göre daha sorunsuz ve istikrarlı hafta sonları geçiren Ocon,6 kez ilk yedide yarış tamamlayarak takımına önemli puanlar kazandırdı.Fransız pilot,bu performansıyla birlikte pilotlar klasmanında 58 puanla sekizinci sırada bulunuyor.

Fernando Alonso


Fernando Alonso için oldukça inişli çıkışlı bir sezon geçiyor diyebiliriz.2 kez dünya şampiyonu İspanyol pilot birçok yarışta takım arkadaşının arkasında ikinci pilot olarak değerlendirildiği için oldukça şikayetçi gözükürken yaşanan mekanik arızaların da büyük bir çoğunluğunun onun aracında çıkmasından da oldukça rahatsız oldu.Bahreyn'deki ilk yarışta dokuzuncu sırada kalan Alonso,Cidde'deki yarışta ise önemli puanlar kazanacakken motor arızasıyla yarışa veda etmek durumunda kaldı.Avustralya'da hidrolik problemiyle sıralamalarda kaza yapan Alonso,yarışta da bir ara dördüncü sıraya kadar çıkmasına rağmen kötü lastik stratejisiyle sonuncu oldu.İmola'da sprintte puanı ucu ucuna kaçıran Alonso,yarışın startında Schumacher ile temasında araca hasar vererek yarışa devam edemedi.Miami'de dokuzuncu sırada bitirdiği yarışta aldığı iki 5 saniyelik cezayla on birinci sırada kalan Alonso,kendi evinde yeni motora geçerek son sırada başladığı yarışı dokuzuncu bitirerek 4 yarışlık puan alamama serisine son vermiş oldu.Monako'da sıralamada kaza yapan İspanyol pilot,yarışta herkesi arkasına toplayarak trafikte bıraktı ve bu taktikle birlikte yedinci sırayı almayı başardı.Azerbaycan'da da McLaren'lere karşı iyi strateji ve sürüşle yedinci sırayı almayı başaran Alonso,Kanada'da ise hâlâ gridin en hızlı pilotlarından birisi olduğunu gösterdi.Yağmur altındaki sıralama turlarında 10 yıl aradan sonra ilk çizgiye çıkıp ikinci olmayı başaran Alonso için yarış o kadar iyi geçmedi.2 kez güvenlik aracı arkasında pit yapma fırsatını belki de takımının tercih hakkını Ocon'dan yana kullanması nedeniyle kullanamayan 2 kez dünya şampiyonu,iyi geçen sıralamaların ardından yarışı yedinci tamamlarken düzlükte zikzak çizmesi nedeniyle aldığı cezayla klasmanda dokuzuncu sıraya geriledi.Tarihin en çok mesafe kaydeden pilotu rekorunu kırdığı Silverstone'da güçlü bir performans sergileyen Alonso,geri kalanların en iyisi olarak beşinciliği aldı ve bu onun bu sezonki en iyi sonucu oldu.Avusturya'da sprint yarışına mekanik arıza ile katılamayan İspanyol pilot,yarışta ise sonunculuktan gelip iyi bir sürüşle son puanı almayı başardı.Fransa'da bir kez daha McLaren'lerle verdiği savaşı kazanıp altıncı olan Alonso,Macaristan'da ise uzun süre takım arkadaşının arkasında kalması ve kötü lastik stratejisiyle beraber sekizinci sırayı aldı.

Sezonun ikinci çeyreğindeki yarışların hepsinden puan çıkaran İspanyol pilot,takımın onu ikinci pilot olarak görmesi ve istediği kontratı vermemesiyle birlikte bu yaz arasında Aston Martin'le kontrat imzaladı.Alpine'le son yarım sezonunu koşacak olan Alonso,şu anda pilotlar klasmanında 41 puanla onuncu sırada bulunuyor.

McLaren


McLaren için geçtiğimiz sezonun gerisinde bir sezon geçiyor.Sezonun başında gridin en kötü araçlarından biri olarak gözüken McLaren,Norris'in ekstra performanslarıyla iyi sonuçlar alsa da sezonun devamı onlar için inişli çıkışlı oldu.Yaz arasında Piastri söylentileriyle birlikte gündeme gelen takımda Ricciardo'nun ayrılma olasılığı da oldukça yüksek gözüküyor.Takım da bu istikrarsız sezonda takımlar sıralamasında 95 puanla beşinci sırada bulunuyor.

Lando Norris


Lando Norris için bireysel olarak gayet iyi bir sezon oluyor.Bahreyn'de oldukçu sorunlu araçla on beşinci sırada kalan Norris,daha sonrasında yükselişe geçti.Cidde'de Ocon'la girdiği mücadeleden kıl payı mağlup ayrılan
 İngiliz pilot,yine de yedinci sırayı almayı başarırken Avustralya'daki iyi sürüşüyle de geri kalanların en iyisi olarak beşinci sırayı aldı.İmola'da sezonun en iyi hafta sonunu geçiren Norris,sıralamalarda kaza yapsa da sprintte beşinci sırayı almayı başardı.Yarışta da Sainz'ın kalması ve Leclerc'in hata yapmasıyla podyumun son basamağını almayı başardı.Takımın kötü başlayan sezonuna da bu başarı ilaç gibi gelmiş oldu.Miami'de Gasly'nin temasıyla yarış dışı kalan Norris,İspanya'da ise hasta olarak çıktığı yarışta sekizinci sırayı aldı.Monako'da geri kalanların en iyisi olarak altıncı sırayı almayı başan İngiliz pilot,Azerbaycan'da ise takımın stratejiyi onun üzerine kurmamasını hoş karşılamayarak dokuzuncu sırada kaldı.Kanada'da takımının hatalarıyla birlikte on beşinci sırada kalan Norris,kendi evindeki yarışta ise güçlü bir performansla altıncı sırayı almayı başardı.Avusturya'da pist limitlerinden dolayı aldığı cezayla yedinci sırada kalan İngiliz pilot,Fransa'da da Alonso'nun temposuna ayak uyduramayıp yedinci sırada kaldı.Macaristan'da ise Alpine'lerin kötü stratejisiyle geri kalanların en iyi olarak yedinci sırayı almayı başardı.

Orta sıralarda şu ana kadar sezonun en iyi pilotu olan Lando Norris,üç büyük takımın dışında podyuma çıkan tek sürücü olarak dikkat çekiyor.Monako'da en hızlı tur puanını da almayı başaran İngiliz pilot,bu performansıyla pilotlar klasmanında 76 puanla yedinci sırada bulunuyor.

Daniel Ricciardo


Daniel Ricciardo için kariyerinin en kötü sezonlarından birisi oluyor desek pek de yanılmış olmayız.Bahreyn'de kötü McLaren'le on dördüncü sırada kalan Ricciardo,Cidde'de de mekanik arızayla yarışı tamamlayamadı.Avustralyalı pilot,kendi evindeki yarışta sezonun en iyi performansını göstererek altıncı sırayı almayı başarırken İmola'da ise altıncı bitirdiği sprint yarışının ardından startta Sainz'la temasının ardından aracındaki hasarla son sırada kaldı.Miami'de ceza alarak on birinci bitirdiği yarışta on üçüncülüğe düşen Ricciardo,İspanya'da da on ikinci sırada kaldı.Kariyerinde iyi sonuçlar elde ettiği Monako'da on üçüncü sırada kalırken Azerbaycan'da takımın stratejide ona öncelik vermesiyle sekizinci sırayı almayı başardı.Kanada'da takımın hatalarıyla on birinci sırada kalan Ricciardo,Silverstone'da da hiç varlık gösteremeden on üçüncü sırada kaldı.Avusturya'da geriden başladığı yarışta yükselerek dokuzuncu sırayı alan Avustralyalı pilot,Fransa'da da son anda Ocon'a geçilerek dokuzuncu sırayı aldı.Macaristan'da iyi başladığı yarışta puan alabilecek gibi gözükürken Stroll'le temas yaşayan Ricciardo,sonrasında on üçüncü bitirdiği yarışta bu temas sonucunda aldığı cezayla birlikte on beşinci sırada kaldı.

Takımın beklentilerini hiç karşılayamadığı bir sezon geçiren Daniel Ricciardo,son yarım sezonunu geçirecek.Avustralyalı pilotla sözleşme feshi konusunda anlaşan McLaren'in Ricciardo'nun yerin Oscar Piastri'yi getirmesi bekleniyor.Ricciardo,bu hayal kırıklığı sezonda şu anda pilotlar klasmanında 19 puanla on ikinci sırada bulunuyor.

Alfa Romeo



Alfa Romeo adına beklentilerin üstünde bir sezon oluyor.Sezon başında 2 pilotunu da değiştiren takım Valtteri Bottas gibi bir tecrübeye ve Guanyu Zhou gibi bir potansiyele yönelmişti.Takım bu büyük değişikliklerin ardından özellikle Bottas'tan büyük bir katkı alırken geçen senenin de oldukça üzerinde bir araçla yarışmaya devam ediyor.Bu yükselişle de birlikte takım 51 puanla takımlar klasmanında altıncı sırada bulunuyor.

Valtteri Bottas


Valtteri Bottas için Mercedes'ten ayrıldıktan sonra beklentilerin üzerinde bir sezon oluyor.Bahreyn'de tüm hafta sonu boyunca gösterdiği muhteşem performansla altıncı sırayı alan Fin pilot,Cidde'de ise mekanik arızayla yarışı tamamlayamadı.Avustralya'da on ikinci başladığı yarışta sekizinci sıraya kadar yükselen Bottas,İmola'da da sprintte yedinci olduktan sonra yarışta beşinci sırayı almayı başardı.Bu sonuçla sezonun en iyi derecesini yapan Fin pilot,Miami'de bu sonucu tekrarlamak üzereyken Mercedeslerin baskısına direnemedi ve yedinci oldu.İspanya'da yedinci başladığı yarışta Leclerc'in kalmasıyla altıncı sırayı alan Bottas,Monako'da sıralamalarda yavaş kalsa da yarışta dokuzuncu sırayı almayı  başardı.Rüya gibi geçen bu ilk çeyreğin ardından ikinci çeyrek Bottas'ın pek istediği gibi geçmedi.Azerbaycan'da dalgalanma sorununu az yaşaması nedeniyle hızlı olması beklenen Alfa Romeo oldukça yavaş kalırken Bottas,yarışta on birinci sırada kaldı.Kanada'da bir kez daha Q2'de elendikten sonra yedinci olarak puan alan Bottas,Silverstone'da ise mekanik arıza nedeniyle yarışı tamamlayamadı.Avusturya'da motor değiştirerek son sıradan başlayan Bottas,puan barajında giderken Alonso'ya direnemeyip on birinci sırada kaldı.Fransa ve Macaristan'da da motor arızasıyla birlikte yarışı tamamlayamayan Fin pilot,böylelikle son 4 yarışı puansız geçmiş oldu.

Alfa Romeo'yla ilk sezonuna muhteşem giren ama sonrasında biraz gerileyen Bottas,bu sezon 5 kez ilk yediye girmeyi başardı.Toplamda da 7 yarıştan puan çıkartan Bottas,Bu performansıyla pilotlar klasmanında 46 puanla dokuzuncu sırada bulunuyor.

Guanyu Zhou


Guanyu Zhou için çaylak sezonu ortalamanın altında geçiyor diyebiliriz.Kariyerinin ilk yarışı olan Bahreyn'de onuncu olarak ilk puanlarını kazanan Çinli pilot,Cidde'de de aldığı cezalarla birlikte yarışı on birinci tamamladı.Avustralya'da on birinci sırayı alan Zhou,İmola'da sprintte Gasly'nin temasıyla yarış dışı kalırken yarışta da on beşinci sırada kaldı.Miami ve İspanya'da mekanik arızayla yarışı tamamlayamayan Zhou,Monako'da da müthiş bir refleksle aracı kontrol ettiği bir an da yaşadığı yarışı on altıncı tamamladı.Azerbaycan'da iyi götürdüğü yarışı pite gelerek terk etmek zorunda kalan Çinli pilot,Kanada'da ise kariyerinde ilk kez Q3'e kaldığı yarışı sekizinci tamamladı.Silverstone'da son yılların en büyük kazalarından birisini yaşayan Zhou,yarışa veda ederken yarışın sonunda sağlıklı olarak paddockta gözükmesi bizler için sevindiriciydi.Avusturya'da on dördüncü başladığı yarışı on dördüncü bitiren Zhou,Fransa'da da aracını kaçış alanına çekerek yarışı tamamlayamadı.Macaristan'da da hiçbir etki yaratamadığı yarışı on üçüncü noktaladı.

Genel olarak çok iyi bir sezon geçirmeyen Guanyu Zhou için bu performansın çaylak olması ve geçirdiği kazayla birlikte oldukça normal olduğunu söyleyebiliriz.Seneye kontratı bulunmayan Çinli pilotun Formula 1'deki geleceği de hepimizin merak konusu.Zhou,bir onunculuk ve bir sekizincilikle şu ana kadar 5 puan topladı ve pilotlar klasmanında on yedinci sırada bulunuyor.

Haas F1 Team


Haas açısından geçen sezonun aksine oldukça iyi bir sezon geçtiğini söyleyebiliriz.Sezon başında Nikita Mazepin'in şok ayrılığından sonra apar topar takıma getirilen Kevin Magnussen'den gayet iyi performans alan takım puansız geçen sezonun ardından bu sezon zaman zaman oldukça hızlı gözükmeyi başardı.Takım bu sürpriz performansıyla birlikte 34 puanla takımlar klasmanında yedinci sırada bulunuyor.

Kevin Magnussen


Kevin Magnussen açısından apar topar takıma geldikten sonra beklentilerin üstünde bir sezon geçiriyor diyebiliriz.Sezonun ilk yarışında bu sezonki en iyi sonucunu alan Magnussen,Bahreyn'deki yarışı yedinci sıradan başlayıp Red Bull'ların kalmasıyla beşinci sırada tamamladı.Cidde'de sessiz sedasız iyi performansla dokuzuncu sırayı almayı başaran Danimarkalı pilot,Avustralya'da ise on dördüncü sırada kalarak puan alamadı.İmola'da sıralama turlarında dördüncü sırayı alan Magnussen,sprint yarışını sekizinci sırada bitirirken yarışta da dokuzuncu sırayı almayı başardı.Miami'de yarışı tamamlayamayan Magnussen,İspanya'da ise iyi sıralama turlarının ardından yarışta Hamilton'la temas ederek ön kanadına hasar verdi ve yarışı on yedinci sırada tamamladı.Monako ve Azerbaycan'da mekanik arızalarla yarış dışı kalan Danimarkalı pilot,Kanada'da bir kez daha Hamilton'la temas yaşayıp kanadını kırdı ve yarışı on yedinci sırada tamamladı.Silverstone'da onuncu sırayı alıp 5 yarış aranın ardından puan alan Magnussen,Avusturya'da da sprint yarışında yedinci sırayı alıp yarışı da sekizinci sırada tamamladı.Fransa'da yarışı tamamlayamayan Danimarkalı pilot,Macaristan'da da kanadını kırdığı yarışta on altıncı sırada kaldı.

Sezon başındaki performansıyla beklentilerin üzerine çıkan Kevin Magnussen,takımın güncelleme yapmayıp geride kalmasıyla biraz gerilese de genel olarak iyi bir performans gösterdi.Bu performansıyla da birlikte pilotlar klasmanında 22 puanla on birinci sırada bulunuyor.

Mick Schumacher


Mick Schumacher için gittikçe yükselişe geçtiği bir sezon oluyor.Bahreyn'de startta yaşadığı sorunun ardından on birinci sırada kalan Schumacher,Cidde'de sıralama turlarında çok büyük bir kaza geçirdi ve tedbir amaçlı yarışa katılmadı.Avustralya'da hiçbir etki yaratamadan on üçüncü olan Alman pilot,İmola'da da Alonso'yla temasından sonra gerileyip yarışı on yedinci sırada tamamladı.Miami'de Vettel'e çarparak puan şansını kaybedip on beşinci olan Schumacher,İspanya'da puan alma sınırına gelmişken takımının kötü stratejisiyle yarışı on dördüncü sırada tamamladı.Monako'da yaptığı büyük kazayla aracı ortadan ikiye ayırıp yarış dışı kalan Alman pilot,Azerbaycan'da ise on dördüncü sırada kaldı.Kanada'da sıralamada altıncı sırayı aldıktan sonra motor arızasıyla yarış dışı kalan Schumacher,Silverstone'da ise on dokuzuncu sıradan başladığı yarışta çok iyi yükselerek sekizinci sırayı aldı ve kariyerinin ilk puanlarını elde etti.Avusturya'daki sprint yarışında son anda puanı kaçıran Schumacher yarışta ise altıncı sırayı almayı başararak takımına değerli puanlar kazandırmayı başardı.Alman pilot Fransa ve Macaristan'da ise on beşinci ve on dördüncü sırada kaldı.

Takımdaki ikinci sezonunda ilk sezona oranla daha iyi bir performans gösteren Mick Schumacher,sezonun ikinci çeyreğinde yükselen performansıyla kariyerinin ilk puanlarını almayı başardı.Bu yükselen performansıyla da birlikte Alman pilot 12 puanla pilotlar şampiyonasında on beşinci sırada bulunuyor.

Alpha Tauri


Alpha Tauri için hayal kırıklığı bir sezon oluyor diyebiliriz.Geçtiğimiz sezonki başarıdan sonra bu sezon büyük bir çöküş yaşayan takım iyice orta sıraların altına gerilemeye başladı.Pilotlarından bir türlü istediği performansı alamayan takım zaman zaman fena yarışlar geçirmese de hiçbir hafta sonunda iki araçla birden puan almayı başaramadı.Bu performansla da birlikte Alpha Tauri takımlar klasmanında 27 puanla sekizinci sırada bulunuyor.

Pierre Gasly


Pierre Gasly için Alpha Tauri kariyerinin en kötü sezonunu geçirdiğini söyleyebiliriz.Bahreyn'de aracından alevler çıkararak yarış dışı kalan Gasly,Cidde'de ise sessiz sedasız iyi performansla sekizinci sırayı almayı başardı.Avustralya'da bu sonucu tekrarlamak üzereyken hata yapıp dokuzuncu olan Fransız pilot,İmola'da sprintte Zhou'yla temasından sonra etkili olamazken yarışta da Hamilton'a geçiş izni vermemesine rağmen on ikinci sıradan öteye gidemedi.Miami'da puan sınırında giderken Norris'le temas ederek yarış dışı kalan Gasly,İspanya'da da pek bir varlık gösteremeden on üçüncü oldu.Monako'da sıralamalarda yaşadığı hayal kırıklığının ardından pist üstünde yaptığı geçişlerle on birinci sırayı almayı başaran Gasly,Azerbaycan'da ise sezonun en iyi yarışını geçirdi.Sıralama turlarında altıncı sırayı almayı başaran Fransız pilot,yarışta dördüncü sıraya kadar yükselirken son turlarda taze lastikleri olan Hamilton'a dayanamadı ve beşinci sırayı alarak bu seneki en iyi sonucunu almış oldu.Kanada'da hiç varlık gösteremeden on dördüncü sırada kalan Gasly,Silverstone'da da yarışın başında kazaya sebebiyet verdikten sonra takım arkadaşıyla da yaşadığı temasın ardından yarıştan çekildi.Avusturya'da Perez'in diskalifiye edilmemesiyle Q3'te yarışamayan Gasly,sprintte ve yarışta pek bir varlık gösteremeyerek on beşinci sırada kaldı.Kendi evinde Q1'de elenmekten kurtulamayan Fransız pilot,yarışta fena bir yükselme göstermese de on ikinci sırada kaldı.Macaristan'da ise pit yolundan başladığı yarışı on ikinci sırada tamamladı.

Son iki sezonki istikrarından oldukça uzak bir görüntü veren Pierre Gasly,kariyerinde düşüşte olduğu bir dönem geçiriyor.Sezon ortasında birçok kez transfer dedikodularında adı geçen Fransız pilot,sezon içinde takımıyla anlaşmaya vardı.Bu hayal kırıklığı sezonda ise şu anda 16 puanla pilotlar klasmanında on üçüncü sırada bulunuyor.

Yuki Tsunoda


Gridin asi Japon pilotu Yuki Tsunoda için özellikle ikinci çeyrekteki performansıyla birlikte Formula 1'deki yerinin sorgulandığı bir sezon oluyor.Bahreyn'de yarışı tamamlayan tek Red Bull motorlu pilot olan Tsunoda,sekizinci sırayı alırken,Cidde'de aracındaki arızayla birlikte yarışa katılamadı.Avustralya'da etkisiz kalarak on beşinci sırayı alan Japon pilot,İmola'da ise bu sezonun en iyi yarışını geçirerek on ikinci başladığı yarışı yedinci sırada bitirmeyi başardı.Miami'de Q3'e kaldıktan sonra on ikinci sırada finish gören Tsunoda,İspanya'da ise takımın umutsuz göründüğü hafta sonunda bir puanı haneye yazdırmayı başardı.Bu iyi ilk çeyreğin ardından Monako'da iyi sıralamaların ardından on yedinci sırada kalan Tsunoda,Azerbaycan'da ise puan potasında giderken arka kanadındaki arıza nedeniyle ekstra pit yapmak zorunda kaldı ve yarışı on üçüncü bitirdi.Kanada'da pitten çıkarken yaptığı amatör hatasıyla yarış dışı kalan Tsunoda,Silverstone'da da büyük kazada aracına hasar verdikten sonra yarışta da takım arkadaşıyla temas yaşadı ve on dördüncü sıradan öteye gidemedi.Avusturya'da çok yavaş Alpha Tauri'yle on altıncı sırada kalan Tsunoda,Fransa'da Ocon'la temasının ardından aldığı hasarla yarışa devam edemezken Macaristan'da da spin attığı yarışı on dokuzuncu sırada tamamladı.

Sezonun ilk çeyreğindeki ortalama performansını ikinci çeyreğe taşıyamayan Yuki Tsunoda,önümüzdeki sezon koltuğunu kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya.Japon pilotun agresif tavırlarının onun performansını çok fazla etkilediğini düşünen Alpha Tauri'nin Tsunoda'nın yerine yeni bir pilot aradığı gelen haberler arasında,Yuki Tsunoda pilotlar klasmanında 11 puanla on altıncı sırada bulunuyor.

Aston Martin Racing


Aston Martin için oldukça hayal kırıklığı bir sezon oluyor.Geçtiğimiz sezonun üstüne koyarak devam etmesini beklediğimiz takım şu ana kadar geçtiğimiz sezonun bile çok uzağında gözüktü.Özellikle sezonun başında çok daha kötü gözüken Aston Martin,biraz toparlansa da hâlâ önlerinde çok fazla yol var gibi gözüküyor.Takım şu anda takımlar klasmanında 20 puanla dokuzuncu sırada bulunuyor.

Sebastian Vettel


Sebastian Vettel açısından beklediğinin uzağında bir sezon oluyor.Sezonun ilk yarışına Avustralya'da çıkan Alman pilot,bariyerlere çarparak yarışın dışında kaldı.İmola'da iyi sıralama turlarının ardından yarışta sekizinci sırayı alan Vettel,Miami'de puan sınırında giderken Schumacher'in temasıyla yarış dışı kalırken İspanya'da da takımın büyük güncellemeler getirdiği yarışı on birinci sırada tamamladı.Monako'da Q3'e kalan Vettel,yarışta da onuncu sırayı alırken Azerbaycan'da da kaçış alanına taştığı yarışa geri dönerken yaptığı müthiş hareketle de birlikte dokuzuncu başladığı yarışta altıncı sırayı alarak sezonun en iyi derecesini elde etti.Kanada'da antrenmanlardan yarışa kadar olan süreçte gittikçe gerileyen Vettel,iyi başlayan hafta sonunu on ikinci tamamladı.Silverstone'da ilk kazaya karıştıktan sonra iyi bir stratejiyle çok iyi yükselerek dokuzuncu sırayı alan Vettel,Avusturya'da ise birçok şanssızlık yaşadığı yarışı on yedinci tamamladı.Fransa'da yarışın sonlarında takım arkadaşıyla girdiği mücadeleyi kaybedip on birinci olan Alman pilot,Macaristan'da ise bu kez takım arkadaşını mağlup etti ve onuncu sırayı aldı.

Covid-19 sebebiyle sezonun ilk yarışlarına çıkamayan Vettel,sonrasında yeni araçlara alışırken zorlansa da son yarışlarda fena gözükmedi.Ancak bu sezon onun kariyerinin son sezonu olacak.Macaristan'daki yarışın ardından emekliliğini açıklayan Sebastian Vettel,bu sezonun sonunda muhteşem kariyerine son noktayı koyacak.Seneye de onun yerine Fernando Alonso,Aston Martin koltuğuna oturacak.Alman pilot şu anda pilotlar klasmanında 16 puanla on dördüncü sırada bulunuyor.

Lance Stroll


Lance Stroll açısından ortalama bir sezon geçiyor diyebiliriz.Bahreyn'de sezonu on ikincilikle açan Stroll,Cidde'de ise Albon'un temasıyla on üçüncü sırada kaldı.Avustralya'da sıralama turlarındaki kazasıyla 3 sıra grid cezası aldıktan sonra yarışı on ikinci bitiren Stroll,İmola'da ise onuncu olarak sezonun ilk puanını kazandı.Miami'de onuncu başladığı yarışı onuncu bitiren Kanadalı pilot,İspanya'da ise Gasly'nin temasının ardından on beşinci sırada kaldı.Monako'da bariyerlere sürterek pite gelmek zorunda kalan Stroll,yarışı on dördüncü sırada tamamlarken sıralamalarda kaza yaptığı Azerbaycan'da yarışı da tamamlayamadı.Kendi evinde kötü sıralama turlarının ardından onuncu sırayı alan Kanadalı pilot,Silverstone'da on birinci olarak son anda puanı kaçırırken Avusturya'da da on üçüncü sırada kaldı.Fransa'da son puan için takım arkadaşını mağlup eden Stroll,Macaristan'da ise Ricciardo'yla yaşadığı temasın etkisiyle bu kez takım arkadaşına mağlup oldu.

Bu sezon çok fazla puan toplayamasa da puan sınırlarında gezinmeyi başaran Lance Stroll,gridin ortalama altı pilotlarından birisi olarak çok iyi bir sezon geçirmiyor.Babasının takımın sahibi olmasıyla koltuğu garanti gözüken Stroll'ün kariyerinin bundan sonrası babasının himayesinde devam edecek gibi gözüküyor.Kanadalı pilot şu anda pilotlar klasmanında 4 puanla on sekizinci sırada bulunuyor.

Nico Hulkenberg


Bu sezon 3 pilotla yarışan tek takım olan Aston Martin'de Nico Hulkenberg,Sebastian Vettel'in covid-19 nedeniyle katılamadığı Bahreyn ve Cidde yarışlarında yeşil araca oturan isim oldu.Bahreyn'de Q1'de elenip yarışta da on yedinci sırada kalan Hulkenberg,Cidde'de ise bir kez daha Q1'de elendikten sonra iyi bir yükselişle on ikinci sırayı aldı.Bu iki yarışta çok ekstra bir performans göstermeyen Nico Hulkenberg'in seneye gride dönme ihtimali çok fazla gözükmezken yedek pilot olarak her zaman değerli olmaya devam edecektir.

Williams


Williams açısından son yıllardaki gidişat aynen devam ediyor.George Russell gibi bir pilotun kaybının ardından Alexander Albon'u takıma atan Williams,Tayladnlı pilot gayet iyi bir performans aldı.Ancak takımın griddeki en kötü araca sahip olması onları çok fazla kısıtladı.Takımlar şampiyonasında da 3 puanla son sırada yer alıyorlar.

Alexander Albon


Alexander Albon için 1 yıl aradan sonra gride döndüğü sezon fena geçmiyor.Sezonun ilk yarışında Q3'e kalan Albon,yarışı da on üçüncü sırada bitirirken Cidde'de ise Stroll'le yaşadığı temasın ardından yarış dışı kaldı ve sonraki yarış için 3 sıra ceza aldı.Avustralya'da sezonun en iyi performanslarından birisini gösteren Albon,yedinci ilerlerken son tura kadar pite gelmediği yarışı onuncu sırada tamamlayarak takımına puan kazandırmayı başardı.İmola'da sıralamada frenleri alev aldıktan sonra yarışta fena bir performans göstermeyen Albon,on birinci sırayı almayı başarırken Miami'de ise sezonun en iyi performansını gösterdiği yarışta geriden başlayıp çok iyi yükselerek dokuzuncu sırayı almayı başardı.İspanya'da etkisiz kalarak on sekizinci sırayı alan Taylandlı pilot,Monako'da da yarışı tamamlayamadı.Azerbaycan'da iyi bir yükselişle on ikinci sırayı alan Albon,Kanada'da ise sıralamalarda kaza yaptığı yarışı on üçüncü sırada tamamladı.Silverstone'da Vettel'in ona arkadan çarpmasıyla büyük bir kaza geçiren Albon,yarışa devam edemezken sonrasında hastaneden gelen iyi görüntüler hepimizi rahatlattı.Avusturya'da sıralamada fena gözükmeyen fakat sprintte geride kalan Taylandlı pilot,yarışta on ikinci sırayı alırken Fransa'da da on üçüncü sırayı aldı.Macaristan'da ise ilk turda ön kanadını kırdıktan sonra yarışı on yedinci sırada bitirdi.

Formula 1'e geri dönüş sezonunda fena performans göstermeyen Alexander Albon,sezonun devamında istediği puanları alamasa da kötü bir görüntü vermedi.Takım da bu iyi performans karşısında Albon'a önümüzdeki sezon için yeni bir kontrat verdi.Taylandlı pilot şu anda 3 puanla pilotlar klasmanında on dokuzuncu sırada bulunuyor.

Nicholas Latifi


Nicholas Latifi açısından beklendiği üzere sonlarda geçen bir sezon oluyor.Bahreyn'de sezonu on altıncı sırada açan Latifi,Cidde'de ise bariyerlere çarparak yarışı tamamlayamadı.Avustralya'da sıralamalarda kaza yapan Latifi,yarışta da on altıncı sırayı alırken İmola'da da bu sonucu tekrarladı.Miami'de yine hiç gözükmeden on dördüncü olan Latifi,İspanya'da takım arkadaşının önünde on altıncı sırayı almayı başardı.Kaza yaptığı Monako ve Azerbaycan'da on beşinci sırada finish gören Kanadalı pilot,kendi evindeki yarışta da aynı sonucu aldı.Silverstone'da kariyerinin en iyi hafat sonlarından birisini geçiren Latifi,yağmurda Q3'e kalmayı başarırken yarışta ise önündeki kazalarla da birlikte on ikinci sıradan öteye gidemedi.Avusturya ve Fransa'da pite gelerek yarıştan çekilen Latifi,Macaristan'da ise son antrenmanda yağmurda ilk sırayı aldıktan sonra sıralamalarda da en hızlı ilk sektörü atmayı başardı.Ancak Q1'i geçemeyen Kanadalı pilot yarışta da on sekizinci sırada kaldı.

Sezonun ortalama olarak en kötü sonuçlarını alan pilot olan Nicholas Latifi'nin önümüzdeki sezon Formula 1'de devam etme ihtimali oldukça düşük görünüyor.Kanadalı pilotun bu performansıyla babasının yatırımlarına rağmen gridde kalma ihtimali vatandaşı Stroll'e oranla net bir şekilde daha düşük.Kanadalı pilot bu performansıyla şampiyonada 2 yarış yarışan Hulkenberg haricinde puan alamayan tek pilot olarak son sırada bulunuyor.

Sezonun ikinci yarısında bizleri Belçika,Hollanda,İtalya(Monza),Singapur,Japonya,Amerika(Austin),Meksika,Brezilya ve Abu Dhabi yarışları bekliyor.9 yarışlık sezonun ikinci yarısında bakalım yarış galibiyetleri ve podyumlar kimlere gidecek?Beklenmedik bir yükselilş veya düşüş görecek miyiz?Ya da aşırı sürpriz yarış sonuçları olacak mı?Bu soruların hepsinin cevaplarını bu hafta sonu Spa-Francorchamps pistinde yapılacak Belçika grand prix'iyle yavaş yavaş almaya başlayacağız.Önümüzdeki yarışlarda görüşmek üzere...

Eren Arslanoğlu

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bayern Münih Sezon Başı Analizi

Snooker Nedir? Nasıl Oynanır?

Silverstone'daki Unutulmaz Yarışta Zaferin Adı Carlos Sainz!